راهنمای خرید ساعت هوشمند
فناوری

راهنمای خرید ساعت هوشمند و نکاتی که باید بدانید

ساعت‌های هوشمند یکی از بهترین گجت‌هایی است که باید هرکسی داشته باشد اما اگر نمی‌دانید کدام ساعت را باید بخرید باید بگویم که، ما در این مقاله به شما کمک خواهیم کرد.

امیر علی وحیدی | 9 ماه قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،  امروزه ساعت‌های هوشمند پیشرفته‌تر شده و تقریبا قابلیت‌هایی که یک تلفن همراه دارد را در اختیار خود گنجانده‌اند. شرکت‌های تولید ساعت‌ هوشمند یا همان اسمارت واچ‌ در تلاشند که امکانات بیشتر و بیشتری را به محصول خود اضافه کنند اما قبل از خرید از بین هزاران اسمارت واچ باید بدانیم که کدام برای ما مناسب است. در ادامه انواع اسمارت واچ‌‌های مختلف را بررسی کرده و شما را در خرید ساعت هوشمند راهنمایی می‌کنیم.

چرا ساعت هوشمند بخرم؟

smart-watch-buying-guide

آدم‌های زیادی تلفن همراه دارند و از آن در طول روزمره زیاد استفاده می‌کنند حال با استفاده از یک ساهت هوشمند شما دسترسی همیشگی به تلفن همراه خود خواهید داشت. اینگونه این ساعت با متصل شدن به موبایل شما هرگونه پیامک و تماس‌های تلفنی را به نمایش در می‌آورد اما ویژگی‌های این ساعت فقط متصل شدن به موبایل شما نیست بلکه قابلیت‌های زیادی از جمله سنجش ضربان قلب دارد. اگر شما یک ورزشکار هستید قطعا یکی از انتخاب‌های مناسب برای شما خرید یک ساعت هوشمند است.

 

ساعت هوشمند

 

در خرید ساعت هوشمند باید به چه نکاتی توجه کنم؟

خرید ساعت هوشمند ممکن است به دلیل قابلیت‌ های زیاد و همچنین ظاهر زیبایی که دارد برای بسیاری از افراد جذاب باشد. اما قبل از انتخاب و خرید یک ساعت هوشمند باید به چند نکته توجه کنید تا از خریدتان پشیمان نشوید.

هدف خود را مشخص کنید

قبل از خرید ساعت هوشمند، باید هدف خود را مشخص کنید. آیا می‌خواهید ساعتی با قابلیت‌های ورزشی، پیامک، تماس، موسیقی و … برای استفاده روزانه داشته باشید؟ یا به دنبال یک ساعت هوشمند برای فعالیت‌های آفلاین و بدون نیاز به تلفن همراه خود هستید؟ با توجه به اینکه هر ساعت هوشمند دارای قابلیت‌های مختلفی است، مشخص کردن هدف خود می‌تواند به شما در انتخاب صحیح کمک کند.

سازگاری با سیستم‌عامل

یکی از اولین مواردی که باید در نظر داشته باشید، سازگاری ساعت هوشمند با سیستم‌عامل تلفن همراه شماست. برخی از ساعت‌های هوشمند مانند سری Apple Watch تنها با تلفن‌های همراه اپل سازگار هستند، در حالی که سایر ساعت‌ها مانند سری Samsung Galaxy Watch با سیستم‌عامل‌های مختلف از جمله iOS و Android کار می‌کنند. قبل از خرید، مطمئن شوید ساعت هوشمندی که قصد خرید آن را دارید با تلفن همراه شما سازگار است.

طراحی و اندازه

اندازه و طراحی ساعت هوشمند برای بسیاری از افراد مهم است. در صورتی که دوست دارید ساعتی با صفحه نمایش بزرگ داشته باشید باید قبل از خرید به اندازه صفحه نمایش آن توجه کنید. همچنین در صورتی که ساعتی با ظاهر زیبا و شیک می‌خواهید، باید به طراحی و جنس بدنه آن توجه کنید.

 

ساعت هوشمند

 

 عمر باتری

عمر باتری یکی دیگر از عوامل مهمی است که باید در نظر گرفته شود. باتری‌ ساعت‌های هوشمند معمولاً بر اساس مدت زمانی که می‌توانند بدون شارژ مجدد کار کنند، ارزیابی می‌شوند. برخی از ساعت‌های هوشمند می‌توانند تا یک هفته یا بیشتر کار کنند، در حالی که برخی دیگر تنها یک یا دو روز عمر باتری دارند. بر اساس نیاز و استفاده‌ی روزانه‌ی خود، عمر باتری مناسب را انتخاب کنید.

قابلیت‌ها و کاربردها

هنگام انتخاب یک ساعت هوشمند به قابلیت‌ها و کاربردهای آن توجه کنید. برخی از ساعت‌های هوشمند ممکن است قابلیت‌های ویژه‌ای داشته باشند که برای شما مهم است. برای مثال، اگر ورزشکار هستید ممکن است به دنبال یک ساعت هوشمند با قابلیت ضد آب، مانیتور کردن ضربان قلب و ردیابی فعالیت‌های ورزشی باشید. در حالی که اگر قصد استفاده از ساعت هوشمند برای کارهای روزمره‌ی خود دارید ممکن است به دنبال یک دستگاه با قابلیت‌های مانند اعلان‌ها، کنترل موسیقی و پشتیبانی از اپلیکیشن‌های مختلف باشید.

 

ضربان قلب در ساعت هوشمند

 

قیمت

قیمت یکی دیگر از عوامل مهم در خرید ساعت هوشمند است. ساعت‌های هوشمند در بازار با قیمت‌های متفاوتی عرضه می‌شوند و شما می‌توانید بر اساس نیازهای خود مدل مناسب را پیدا کنید. برای انتخاب ساعت هوشمند مناسب باید به قیمت آن توجه کنید. پس قبل از خرید اسمارت واچ حتما به بودجه‌ی خودتان توجه داشته باشید.

برند و کیفیت

برند ساعت هوشمند نیز می‌تواند مهم باشد. برندهای مشهور و معتبر معمولاً کیفیت بالایی دارند و تضمین می‌کنند که ساعت هوشمند شما به درستی کار خواهد کرد. همچنین سعی کنید ساعتی را بخرید که برای طولانی مدت برای شما کار کند و به همین زودی‌ها خراب نشود.

نظرات و بررسی‌ها

در نهایت برای انتخاب بهترین ساعت هوشمند می‌توانید نظرات و بررسی‌های کاربران دیگر را مطالعه کنید. این نظرات می‌توانند به شما در انتخاب صحیح کمک کنند و باعث شوند تا بهترین ساعت هوشمند را با توجه به نیازهای خود انتخاب کنید.

بهترین ساعت هوشمند تا 1 میلیون/ساعت هوشمند شیائومی هایلو LS02 Global

این ساعت توسط شرکت شیائومی طراحی و ساخته شده است. در حال حاضر LS02 ارزان‌ترین ساعت هوشمندی است که می‌توانید از یک برند معتبر تهیه کنید. این ساعت هوشمند با قیمت کمتر از یک میلیون، امکانات خوب و قابل قبولی را به شما ارائه می‌دهد. امکاناتی مانند سنجش ضربان قلب، انواع حالت‌های ورزشی و مانیتورینگ در خواب از ویژگی‌های این ساعت هستند البته باید توجه کنید ه داده‌هایی که می‌دهد دقیق نیست بخاطر سنسور‌های ضعیفی که در این ساعت به کار گرفته شده است ممکن است‌ اطلاعاتی که می‌دهد دقیق یا صحیح نباشند اما با توجه به قیمیتی که دارد قابل قبول است.

 

ساعت هوشمند شیائومی هایلو LS02 Global

 

ساعت هوشمند شیائومی Mibro A1

انتخابی دیگر بازهم از برند شیائومی است میبرو یکی از زیرمجموعه‌های این شرکت بزرگ است. این ساعت هوشمند با قیمتی کمتر از یک میلیون قابلیت‌ها و امکانات زیادی دارد اگر طراحی گرد و بدنه محکم براتون اهمیت زیادی دارد ساعت میبرو A1 در این رنج قیمیتی بسیار مناسب است. پشتیبانی از زبان فارسی در پیامک‌ها و اعلانات یکی از مهمترین ویژگی‌های این ساعت است صفحه نمایش 1.28 با رزولیشن 360 در 360 پیکسل و نور زیاد موجب می‌شود که در فضاهای باز و در کارهای روزمره از این ساعت استفاده کنید.

 

 

بهترین ساعت هوشمند تا 2 میلیون تومان/مچ بند هوشمند شیائومی Mi Band 7

ساعت مچ بند هوشمند شیائومی Mi Band 7، با صفحه نمایش AMOLED با اندازه 1.62 اینچ و رزولوشن 192×490 و شدت نور 500 نیت، بهبود چشمگیری نسبت به مدل قبلی خود داشته است. این ساعت مچ بند هوشمند دارای ۱۲۰ حالت ورزشی در مقابل ۳۰ حالت در مدل قبلی است و ظرفیت باتری آن از ۱۲۵mAh به ۱۸۰mAh افزایش یافته است. همچنین، این محصول دارای سنسور اکسیژن خون جدید و مانیتورینگ ۲۴ ساعته ضربان قلب است. این محصول دارای فناوری سنسور بهبود یافته و بلوتوث ۵.۲ است. از ویژگی های دیگر این محصول می توان به تایمر، ساعت زنگدار، یادآوری رویداد، حالت عدم از دست دادن، کنترل موسیقی، مانیتورینگ سلامتی زنان و مانیتورینگ اکسیژن خون اشاره کرد. به طور کلی، ساعت مچ بند هوشمند شیائومی Mi Band 7 با بهبود های چشمگیری نسبت به مدل قبلی خود، انتخابی بسیار عالی برای افرادی است که به دنبال دستگاهی هوشمند و کارآمد برای سلامتی و ورزش هستند.

 

مچ بند هوشمند شیائومی Mi Band 7

 

ساعت هوشمند شیائومی Mibro Lite 2

ساعت هوشمند Mibro با صفحه نمایش لمسی AMOLED HD 1.3 اینچی و وضوح 391ppi و فضای رنگی گسترده، تجربه تصویری فوق العاده ای را برای کاربران فراهم می کند. این ساعت دارای قاب فلزی‌ای با کیفیت بسیار بالا است. همچنین، این ساعت از طراحی دو بند چرمی و سیلیکونی برای استفاده چند منظوره پشتیبانی می کند.

دارای مدیریت هوشمند مصرف باتری و با معماری دو هسته ای با مصرف کم توان، باتری را برای استفاده در حالت معمولی تا ۱۲ روز شارژ نگه می‌دارد. همچنین، این ساعت هوشمند از تماس HD بلوتوث پشتیبانی می کند و پیام هایی از جمله SMS، Gmail، Skype، Twitter، Facebook، WhatsApp، Instagram، VK و Snapchat را دریافت می کند.

ساعت هوشمند Mibro دارای قابلیت مانیتورینگ ۲۴ ساعته ضربان قلب، اکسیژن خون و استرس است.همچنین، این ساعت هوشمند از ۶۰ حالت ورزشی شامل دویدن، پیاده روی، دوچرخه سواری، شنا، اسکیت بورد، تمرینات شکم، یوگا، رقص، بسکتبال، فوتبال و تنیس پشتیبانی می کند و ضربان قلب، گام های روزانه و کالری مصرفی شما را در هنگام ورزش به طور خودکار ثبت می کند.

ساعت هوشمند Mibro دارای ویژگی هایی مانند کنترل موسیقی، شمارش تنفس، عکس گرفتن با تکان دادن دست، یادآوری، ماشین حساب، تایمر، حالت صرفه جویی در مصرف باتری، آب و هوا، قفل صفحه و غیره است. همچنین، این ساعت هوشمند با داشتن استاندارد ضدآب 2ATM، می تواند هنگام شستن دست و شنا کردن استفاده شود، اما باید توجه داشت که بهتر است در فعالیت های آبی مانند غواصی، اسکی آبی، آبگرم و سونا از آن استفاده نشود.

 

ساعت هوشمند شیائومی Mibro Lite 2

درکل شیائومی برند پرطرفداری در دنیای دستبند های هوشمند است. این دستبند برای اولین بار از صفحه نمایش رنگی مربع شکل استفاده می کند که باعث می شود متن و آیکون ها در فضای آزاد تری نمایش داده شوند و کلیک و لغزش راحت تری داشته باشند.

صفحه نمایش این ساعت هوشمند 1.64 اینچ است. همچنین در این مدل بروزرسانی‌ای از طرح رابط کاربری داشته‌ایم که موجب شده فضای آن تغییر کند. با این حال، به دلیل اندازه بزرگتر صفحه نمایش، دارای ظاهری جدید و جذاب تر است و اطلاعات به صورت آزادتری نمایش داده می شوند.این دستبند هوشمند دارای حسگر نور محیطی است که باعث تنظیم خودکار نور صفحه نمایش می شود.

بدنه این دستبند هوشمند از فلز با بافت بالا و رنگ طلایی سبک استفاده شده است و با تکنولوژی NCVM ساخته شده است. این تکنولوژی باعث می‌شود که وزن کمی در حالت استفاده داشته باشد و احساس نرمی و راحتی بیشتری به شما بدهد.

این دستبند هوشمند دارای ماژول GPS جداگانه است و می تواند با تلفن همراه شما به صورت ترکیبی استفاده شود. این دستبند هوشمند پنج سیستم ماهواره ای Beidou، GPS، GLONASS، Galileo، QZSS را پشتیبانی می کند و هر گام را با دقت ثبت می کند. همچنین، امکان ارائه ده نوع دوره دویدن مختلف را با شدت های مختلف فراهم می کند و می تواند با لرزش و روشن کردن صفحه نمایش، شما را در رسیدن به نیازهای قلبی و سرعتی که برای دوره دویدن تعیین شده است، هدایت کند. همچنین، این دستبند هوشمند بیش از ۱۱۷ حالت ورزشی راپشتیبانی می کند و می تواند رکوردهای ورزشی شما را نمایش دهد.

در کل، Xiaomi Mi Band 7 Pro یک دستبند هوشمند با صفحه نمایش رنگی بزرگ، طراحی رابط کاربری به روز شده، حسگر نور محیطی، ماژول GPS مستقل و پشتیبانی از بیش از ۱۱۷ حالت ورزشی است که برای افرادی که به سلامتی و ورزش علاقه دارند یا نیاز به پیگیری فعالیت های خود دارند، بسیار مناسب است.

مچ بند هوشمند شیائومی Mi Band 7 Pro

 

ساعت هوشمند شیائومی Amazfit Bip U Pro

یک گزینه دیگر برای خرید ساعت هوشمند در این رنج قیمت است. این مدل از صفحه‌نمایش رنگی و تمام لمسی برخوردار است و از GPS داخلی نیز پشتیبانی می‌کند. امکاناتی مانند مانیتور ضربان قلب، اکسیژن خون، مانیتور خواب و یادآوری رویدادها را نیز ارائه می‌دهد.

تقریبا باتری را تا 9 روز نگه می‌دارد همچنین تا عمق 50 متری در زیر آب این ساعت مقاوم است برای همین می‌تواند پیشنهاد به صرفه‌ای باشد.
ساعت هوشمند شیائومی Amazfit Bip U Pro

 

ساعت هوشمند Amazfit GTS 2 Mini

 

بهترین ساعت هوشمند تا 5 میلیون/ساعت هوشمند شیائومی Amazfit GTR 2

یک ساعت هوشمند که قابلیت‌های بسیاری دارد قطعا این ساعت می‌تواند یکی از بهترین‌ها در رنج قیمتی کمتر از 5 میلیون باشد. طراحی بسیار زیبا و ویژگی‌های کاربردی‌ای که دارد این ساعت را منحصر به فرد می‌کند. در اینجا برخی از ویژگی‌های اصلی این ساعت را بررسی می‌کنیم:

  • صفحه‌نمایش AMOLED رنگی 1.39 اینچی با رزولوشن 454×454 پیکسل و پوشش ضد خش
  • بدنه‌ای از جنس آلومینیوم و استیل ضد زنگ با بند سیلیکونی یا چرمی
  • پردازنده قدرتمند و سیستم‌عامل زئوس (Zepp OS)
  • GPS، GLONASS و قطب‌نما داخلی برای دقت بالا در ردیابی فعالیت‌های ورزشی
  • مانیتور ضربان قلب 24 ساعته، اندازه‌گیری اکسیژن خون و آنالیز خواب
  • بیش از 90 برنامه ورزشی پیش‌فرض شامل دویدن، دوچرخه‌سواری، شنا و بسیاری دیگر
  • ضدآب بودن تا عمق 50 متر (5ATM)
  • کنترل موسیقی، آلارم‌های هوشمند و قابلیت پاسخ‌دهی به تماس‌ها و پیام‌ها از طریق میکروفون و بلندگوی داخلی
  • عمر باتری تا 14 روز در حالت استفاده عادی و تا 38 روز در حالت پایداری انرژی

 

ساعت هوشمند شیائومی Amazfit GTR 2

 

بهترین ساعت هوشمند تا 6 میلیون تومان/ساعت هوشمند Amazfit T-Rex Pro

Amazfit T-Rex Pro یک ساعت هوشمند مقاوم و ورزشی از شرکت شیائومی است. این ساعت با طراحی قوی و استاندارد MIL-STD-810G به خوبی در برابر شرایط سخت محیطی از جمله ضربه مقاوم است. با داشتن ردیابی دقیق مکان (GPS، GLONASS، BeiDou و Galileo) بیش از 100 برنامه ورزشی، انتخاب مناسبی برای ورزشکاران و کسانی است که به فعالیت‌های بیرون از فضای باز علاقه‌مندند. همچنین دارای عمر باتری بالا و مقاومت در برابر آب تا عمق 100 متر است.

 

ساعت هوشمند Amazfit T-Rex Pro

 

ساعت هوشمند Galaxy Watch 4

ساعت هوشمند گلکسی واچ 40 میلی متری حدود 6 میلیون تومان قیمت دارد که با طراحی زیبا و کاربردی برای ردیابی فعالیت‌های ورزشی و سلامتی مناسب می‌باشد. این ساعت دارای صفحه‌نمایش رنگی AMOLED با وضوح بالا و قابلیت نمایش همیشه روشن (Always-On) است که به کاربران اجازه می‌دهد تا به آسانی اطلاعات مورد نیاز خود را مشاهده کنند.

Galaxy Watch 4 از سیستم‌عامل Wear OS بهره‌می‌برد که توسط گوگل و سامسونگ توسعه یافته است. این سیستم‌عامل امکان استفاده از اپلیکیشن‌های متنوعی را فراهم می‌آورد. برای عملکرد سریع‌تر و کارایی بهتر، این ساعت از پردازنده Exynos W920 استفاده می‌کند.

Galaxy Watch 4 توانایی ردیابی دقیق مکان با استفاده از GPS و GLONASS را دارد. همچنین از ارتباطات بلوتوث و Wi-Fi نیز پشتیبانی می‌کند. این ساعت قابلیت اندازه‌گیری ضربان قلب، کیفیت خواب، اکسیژن خون و تنفس در حین ورزش را دارد. برای تشویق کاربران به فعالیت بیشتر، سنسور تشخیص بی‌حرکتی و اعلانات هوشمندی نیز در این ساعت گنجانده شده است.

Galaxy Watch 4 مقاوم در برابر آب تا عمق 50 متر (5ATM) است و دارای استاندارد MIL-STD-810G می‌باشد که نشان می‌دهد مقاومت زیاد در شرایط سخت دارد.

 

ساعت هوشمند Galaxy Watch 4

 

بهترین ساعت هوشمند تا 7 میلیون تومان/ساعت هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Watch5 40mm

این ساعت 40 میلی متر کمی قیمت بیشتری از 7 میلیون دارد اما با توجه به ویژگی‌هایی که به کاربران می‌دهد می‌تواند پیشنهاد ایده آلی باشد. یکی از ویژگی‌های برجسته Galaxy Watch5 کنترل پیشرفته خواب است که به کاربران کمک می‌کند تا کیفیت خواب خود را مدیریت کنند. این ساعت قادر به شناسایی و تجزیه‌وتحلیل مراحل خواب است و همچنین با کمک به توسعه عادت‌های بهتر خواب، خوابیدن کاربران را بهبود می‌بخشد.

Galaxy Watch5 همچنین قابلیت تحلیل ترحلیل بدن (BIA) را ارائه می‌دهد که اطلاعاتی در مورد چربی بدن، عضلات اسکلتی، آب بدن، میزان متابولیسم پایه و شاخص توده بدنی (BMI) را به کاربران ارائه می‌دهد.

سنسور Samsung BioActive این ساعت بهبود یافته است و دقت بیشتری در اندازه‌گیری ضربان قلب فراهم می‌کند. Galaxy Watch5 همچنین قابلیت ردیابی خودکار تمرینات ورزشی را دارد و بیش از 90 تمرین ورزشی را به صورت دستی به کاربران ارائه می‌دهد.

باتری این ساعت بهبود یافته است و به کاربران امکان استفاده‌ی طولانی‌تر را می‌دهد. ساعت همچنین با دستگاه‌های گوشی سری Galaxy به خوبی هم‌کاری می‌کند. Galaxy Watch5 دارای شیشه کریستال سافایر است که مقاومت بیشتری در برابر خط‌وخش و شکستن دارد.

این مدل همچنین از GPS پیشرفته با قابلیت پیش‌نمایش مسیر و ناوبری صوتی بر روی مچ‌بند بهره‌می‌برد.

 

 

بهترین ساعت هوشمند تا 10 میلیون تومان/شیائومی Amazfit GTR 3 Pro

شیائومی Amazfit GTR 3 Pro یک ساعت هوشمند قدرتمند و زیبا است که در بازه قیمتی مناسبی قرار دارد. این ساعت با طراحی ساده و کلاسیک از جنس استیل ضد زنگ ساخته شده و شیشه‌ای مقاوم از نوع Gorilla Glass دارد.

Amazfit GTR 3 Pro دارای صفحه‌نمایش رنگی AMOLED بزرگ و روشن است که در فضای باز نیز خواندن اطلاعات را آسان می‌کند. این ساعت هوشمند ضد آب است و تا عمق 50 متر مقاومت دارد.

یکی از ویژگی‌های بارز این ساعت، قابلیت پیگیری فعالیت‌های ورزشی است. Amazfit GTR 3 Pro قادر به شناسایی خودکار چندین نوع ورزش مختلف است و اطلاعات مربوط به آن‌ها را به صورت دقیق ثبت می‌کند. همچنین، این ساعت به ردیابی خواب، ضربان قلب و میزان اکسیژن خون نیز پشتیبانی می‌کند.

امکانات ارتباطی Amazfit GTR 3 Pro شامل بلوتوث و GPS است. با اتصال به گوشی هوشمند، این ساعت قادر است اعلانات مهم را نمایش دهد و کنترل موسیقی را انجام دهد. همچنین، باتری این ساعت تا 12 روز کاربرد پیوسته ارائه می‌دهد.

در نهایت، شیائومی Amazfit GTR 3 Pro با توجه به قیمت مناسب و امکانات کاربردی، یک گزینه عالی برای کسانی است که به دنبال یک ساعت هوشمند با کارکردهای متنوع هستند.

 

شیائومی Amazfit GTR 3 Pro

Apple Watch Ultra

درکل ساعت‌های هوشمندی متنوع با قیمت‌های متفاوت وجود دارد ما در این مقاله سعی کردیم بهترین ساعت‌های هوشمند را با توجه به بودجه‌ی شما به نمایش بگذاریم امیدوارم از این مطلب اطلاعات مفیدی را به دست آورده باشید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟