دکوراسیون منزل

طراحی خانه با تم پاییزی و نکاتی که باید بدانید!

با شروع فصل پاییز شاید خیلی از افراد علاقه به تغییر دکوراسیون منزلشان به سبک پاییزی داشته باشند.

نهال وحیدی | 6 ماه قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، با شروع فصل پاییز شاید خیلی از افراد علاقه به تغییر دکوراسیون منزلشان به سبک پاییزی داشته باشند. اما به نظر شما طراحی خانه با تم پاییزی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟! معمولا اولین موضوعاتی که با شنیدن کلمه پاییز به ذهن افراد خطور می کند مرتبط با رنگ هایی مانند زرد، نارنجی، قهوه ای و یا برگ های درختان که روی زمین ریخته اند، همچنین موضوعاتی نظیر هالوین و… همگی از آن دسته چیز هایی است که با شنید کلمه پاییز و پاییزی به ذهن هرکسی خطور می کند. اما همانطور که گفتیم در این مطلب قصد داریم تا درباره ی طراحی خانه با تم پاییزی و همچنین موارد زیر صحبت کنیم پس همراه ما باشید:

  • دکور پاییزی منزل
  • دکوراسیون پاییزی خانه ایرانی
  • دکور پاییزی میز
  • دکور پاییزی ساده
  • دکور پاییزی اتلیه

دکوراسیون پاییزی خانه ایرانی باید چگونه باشد؟!

Home design with autumn theme and tips you should know

برای تغییر دکوراسیون منزل به سبک پاییزی و به نوعی طراحی خانه با تم پاییزی ابتدا باید یک سری نکات را در نظر بگیرید. در واقع لازم نیست با تغییرات عظیمی شروع کنید بلکه با جزئیات ریز هم می توانید حس و حال پاییز را به خانه تان منتقل کنید. به طور کلی دکور پاییزی منزل شامل بخش های مختلفی مانند تغییر رنگ دیوار ها، تغییر مبلمان و کوسن ها، تغییر پرده ها، اضافه کردن جزئیات پاییزی و مرتبط و… است. که در این مطلب به بررسی هر یک از موارد خواهیم پرداخت تا بتوانید یک چیدمان خاص پاییزی را برای خانه و یا حتی مغازه و محل کارتان ترتیب دهید‌.

اتاق خواب ها

برای تغییر حال و هوای اتاق خواب ها باید رنگ های گرم را به آن اضافه کنید. در واقع استفاده از ملحفه یا روتختی و یا پرده هایی به رنگ پاییزی می تواند طراحی زیبا و گرمی را به لتاقتان هدیه دهد. شما می توانید از پرده هایی با رنگ نارنجی یا زرد به اتقتان یک فضای جذاب را هدیه دهید همچنین اضافه کردن مجسمه و یا المان ها مرتبط با پاییز می تواند فضای اتاقتان را به شدت زیبا و پاییزی کند.

اتاق پذیرایی

اگر می خواهید تغییراتی را در بخش هایی نظیر اتاق پذیرایی ایجاد کنید بهتر است زیاد حساسیت به خرج ندهید. شما می توانید با مقداری برگ های خشک شده درختان چندین اثر زیبای پاییزی برای این فضا ها خلق کنید. کافی است از خلاقیتتان استفاده کرده و به طور مثال یک کاسه ای به کمک برگ و چسب درست کنید و به عنوان یک سشی تزیینی روی میز قرار دهید. حتی می توانید ریسه های جذابی با برگ ها درست کرده و به دور تا دور میز پذییرایی یا ستون داخل اتاق پذیرایی آویزان کنید. ایده های فراوانی برای دکور کردن اتاق با برگ خشک شده درختان وجود دارد که با کمی خلاقیت قطعا شما بهترینشان را انتخاب می کنید.

 

اتاق غذا خوری

استفاده ازتابلو های مینیمال اما مرتبط با پاییز در بخشی از این قسمت خانه می تواند بسیار کاربردی و جذاب باشد. همچنین در صورتی که شرایط تغییر پارچه صندلی یا مبلمان غذا خوری را داشتید می توانید از پارچه های ساده برای هر صندلی به رنگ های نارنجی مایل به آجری، زرد  و سفید استفاده کنید.

ایده های جذاب برای دکور پاییزی ساده

در این قسمت قصد داریم تا چند ایده جذاب به عنوان دکور پاییزی ساده در منزل به شما آموزش دهیم پس حتما ادامه مطلب را بخوانید تا شما هم بتوانید از این ایده های جذاب برای خانه تان استفاده کنید:

  • استفاده از گلدان های دفورمه به همراه خوشه ها گندم یکی از ایده هایی است که می توانید روی میز غذا خوری یا میز جلو مبلی از آن استفاده کنید.
  • چند کدوی کوچک تزئینی را داخل یک سینی چند ضلعی قرار دهید و در کنار آن یک گلدان با شاخه ای از درخت بگذارید. این ایده را می توانید روی جزیره یا اوپن پیاده کنید.
  • در صورتی که در خانه شومینه دارید، بالای آن را با برگ های خشک شده دیزاین کنید.
  • ترکیب چند کتاب دکوراتیو و کدو های کوچک نارنجی رنگ می تواند در کنار یک گلدان سفید کوزه مانند برای میز جلو مبلی بسیار ایده ای جذاب باشد.
  • داخل یک سطل آهنی مانند مقدار برگ پاییزی به همراه شاخه هایشان را قرار دهید و در کنار آن می توانید از چندین شمع به شکل کدو استفاده کنید.
  • یک سینی چوبی تقریبا بزرگ انتخاب کنید و داخل آن یک گلدان شیشه ای که درون آن با مخروط و برگ پر شده است قرار دهید و در کنار آن یک کدو و یک جا شمعی شیشه ای نیز بگذارید.

چند ایده جذاب برای دکور پاییزی میز ها

میز ها در هر قسمت از خانه وجود دارند. از آشپزخانه گرفته تا میز جلو مبلی و یا میز غذا خوری. فارغ از آن کنسول ها هم نوعی میز محسوب می شوند. اما چگونه می توان یک دکور پاییزی میز را تشکیل داد؟!

  • برای میز آشپزخانه پیشنهاد ما این است که از چند شمع نارنجی به شکل کدو یا برگ استفاده کنید و لا به لای آن را با برگ های سب پر‌کنید بعد در کنار آن چند جاشمعی پایه ای به همراه شمع های بلند و سفید قرار دهید.
  • برای میز غذا خوری می توانید از یک رومیزی بافت کدر و چند شمع و جاشمعی بلند به رنگ طلایی به همراه شاخ و برگ روی میز استفاده کنید.
  • به کمک چند برگ و شاخه یک دسته گل کوچک درست کنید. یک شمع استوانه ای متوسط و یک کدوی سفید تزئینی را داخل یک سینی مربع شکل قرار دهید. تمام آیتم های گفته شده را داخل سینی بچینید و از سینی به عنوان یک آیتم جذاب پاییزی روی میز جلو مبلی استفاده کنید.
  • اگر علاقه به دیزاین های شلوغ دارید می توانید از چند کدوی بزرگ و کوچک به همراه شمع و عود و کتاب های دکوراتیو میز جلومبلی یا کنسول خانه را دیزاین کنید.
  • ایده ی جذاب دیگر برای میز غذا خوری می تواند استفاده از یک بند گیاهی برای دور دستمال سفره باشد.

دکور پاییزی اتلیه چگونه باشد؟!

قطعا بسیاری از افراد علاقه مند به عکاسی در اتلیه هستند و در فصل پاییز به دنبال یک تم پاییزی برای عکاسی می گردند. اما دکور پاییزی اتلیه می تواند در عین سادگی اما جذاب باشد. اگر جزو کسانی هستید که اتلیه دارید و از تم های تکراری خسته شدید این قسمت را از دست ندهید زیرا برای شماست. دکور پاییزی برای اتلیه باید شامل المان های مرتبط به پاییز باشد در ابتدا به این مسئله بیاندیشید که یک فضای پاییزی شما را یاد چه موضوعاتی می اندازد؟! بلهه درست است، فضایی خنک و سرد با بارانی ملایم و برگ های ریخته شده روی زمین و همچنین درختانی که از برگ های زرد و نارنجی پر هستند. همچنین یکی از خوراکی های محبوب این فصل یعنی انواع کدو ها می تواند از المان های دیزاین شما برای اتلیه باشد با این اوصاف شما می توانید از:

  • از چند بسته های بزرگ کاه، یک چرخ بزرگ و چند کدو اطراف آن استفاده کنید.
  • یک تاب چوبی با بند های بلند تهیه کنید و دور تا دور بند ها را با برگ تزئین کنید.
  • یک صندلی چوبی سفید به همراه یک سبد برگ و کمی شاخه اطراف آن تهیه کنید.
  • استفاده از چند مدل چراغ های دستی قدیمی و یک سبد پر از برگ و میوه های پاییزی ایده ی جذابی خواهد بود.
  • دو چوب بلند را به هم متصل کنید و دور تا دور آن را با برگ بپوشانید سپس یک ملافه سفید پهن کرده و روی آن را با چند کتاب قدیمی و ریسه و شمع های مختلف پر کنید.

جمع بندی

در مطلب طراحی خانه با تم پاییزی با ایده های جذابی آشنا شدید. اگر قصد تغییر فضای خانه را دارید بهتر است زیاد سخت نگیرید و با ساده ترین چیز ها این تغییرات را ایجاد کنید. شما می توانید به کمک انواع برگ های خشک شده، شمع، کوسن های نارنجی رنگ، پرده های زرد و نارنجی، انواع کدو های طبیعی و مصنوعی، شمع های به شکل کدو و…. فضای خانه تان را حسابی پاییزی کنید و از آن لذت ببرید. همچنین در برخی مواقع تغییر رنگ دیوار ها نیز می تواند ایده ای جذاب باشد به طور مثال یک دیوار خانه را به عنوان نقطه کانونی در نظر بگیرید و یک رنگ پاییزی روی آن بزنید سپس با تابلو های مختلف و مقداری ریسه برگ آن را تزئین کنید. با این ایده یک اتلیه خانگی پاییزی نیز دارید و می توانید عکس های زیبایی در آن قسمت بگیرید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟