سایر خبرها

40 درصد انبارهای گمرک از ورشکستگی نجات یافتند

نایب رئیس هیأت مدیره شرکت انبارهای عمومی و گمرک ایران گفت: در 9 ماهه نخست سال جاری بیش از 40 درصد از شعب در وضعیت مطلوب به سر می برد.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، ولی آذروش مدیر کل و نایب رئیس هیأت مدیره شرکت انبارهای عمومی و گمرک ایران در نشست خبری گفت: در سال های گذشته عمده شعب شرکت زیان‌ده بوده اما در 9 ماهه نخست سال جاری بیش از 40 درصد از شعب در وضعیت مطلوب به سر می برد.

وی با اشاره به کاهش درآمد شرکت اظهار کرد: با توجه به اینکه در سال جاری با کاهش واردات از بنادر رو به رو بودیم اما در 9 ماهه نخست سال 95 نسبت به سال گذشته با 4 درصد افزایش را شاهد بودیم.

 نایب رئیس هیأت مدیره شرکت انبارهای عمومی و گمرک ایران با تاکید بر اینکه عمده وظایف این شرکت نگه داری و کنترل کیفی کالاهای مشتریان است، بیان کرد: واردات کالا بادر نظر گرفتن مشتری مداری، اخلاق مداری و امانت داری و با حمایت از تجار 10 درصد افزایش تعرفه دردستور کار قرار گرفته است.

 

آذروش همچنین اظهار داشت: در 9 ماهه نخست سال 1395 با توجه به محدودیت های بسیار  گام موثری در افزایش تخلیه و بارگیری کالا برداشتیم، در سالهای 93 و 94 میزان تخلیه و بارگیری حدود 3 درصد  بود در حالی که در سال جاری آمار تخلیه و جذب کالا به حدود 13 درصد رسیده است.

وی درخصوص ضریب نفوذ و سهم شرکت در بازار عنوان کرد: سهم و ضریب نفوذ شرکت در سالهای 93 و 94 به ترتیب 5.9 درصد و 7.6 درصد بوده است، اما در 9 ماهه نخست سال 95 این رقم به 8.7 درصد رسیده است.

نایب رئیس هیأت مدیره شرکت انبارهای عمومی و گمرک ایران بیان کرد: حدود 700 شرکت انبارداری در کشور وجود دارد که در این میان فضای رقابت تنگاتنگی برای شرکت انبارهای عمومی و گمرکی ایران ایجاد شده است.

وی همچنین اعلام کرد: برای توسعه حمل و نقل و جابه جایی کالاها و افزایش ایمنی و آسودگی خاطر تجار اقدامات منظمی در دست اجرا قرار دارد.

نایب رئیس هیأت مدیره شرکت انبارهای عمومی و گمرک ایران با اشاره به ترخیص 25 میلیون تنی کالا در بندر امام افزود: به جهت وسعت 4.7 هکتاری بندر امام توان جابه جایی کالا یک میلیون تن وجود دارد.

مدیر عامل شرکت گمرکی ایران با اشاره به برنامه های تنظیم شده اذعان کرد: حضور در بنادر یکی از مسائل و پروژه های در دست اجرای پیش روی شرکت انبارهای عمومی و گمرکی ایران است.

 

آذروش در خصوص زیاندهی شرکت انبارهای عمومی اعلام داشت: عمده علل زیاندهی در شعب شرکت هزینه بالای پرداخت حقوق پرسنل در بخشهای میدانی، تخلیه و بارگیری بود که با تنظیم برنامه های مدون موجب رفع این مشکل شد.

 

این مقام مسئول همچنین اظهار داشت: ریل اختصاصی به طول 17 کیلومتر که برای جابه جایی سالانه 12 هزار کانتینر با همکاری بخش خصوصی به مدار آمد و طی برنامه ریزی و سرمایه گذاری های صورت گرفته در آستارا توان جابه جایی 5 میلیون کالا ایجاد خواهد شد.

آذروش با تاکید بر اینکه بازنشتگان سهام داران اصلی شرکت انبارهای عمومی هستند، گفت: به موجب ارتقا سطح معیشتی این افراد با برنامه های مدون شرایط را برای کاهش هزینه و همچنین افزایش درآمد آن‌ها فراهم کردیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما چیست؟