چیدمان روتختی و کوسن
دکوراسیون منزل

چیدمان روتختی و کوسن چگونه است؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، همانطور که می دانید دکوراسیون هر بخش از منزل نکاتی برای زیبایی بیشتر دارد و ...

نهال وحیدی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، همانطور که می دانید دکوراسیون هر بخش از منزل نکاتی برای زیبایی بیشتر دارد و همین مسئله برای بخشی از خانه مانند اتاق خواب ها نیز موثر است و همواره باید بخش عظیمی مانند تخت ها را طوری دیزاین کنید تا اتاق زیبا تری داشته باشید. یکی از موارد موثر در زیبایی چیدمان روتختی و کوسن روی آن است.

چیدمان روتختی و کوسن انواع مختلف و متفاوتی دارد و همین موضوع سبب انتخاب های بیشتر برای شما  می شود تا بتوانید دکوراسیون دلخواه خود را برای تخت خود پبدا کنید. در این مطلب قصد داریم تا به شما بگوییم چگونه می توانید به صورت اصولی دیزاین کرده و در کنار آن در قسمتی از اتاق خواب را جوری دکور کنید تا نور بهتری وارد اتاق شود زیرا تاثیر نورپردازی درست برای زیبا تر شدن اتاق بسیار موثر است.

در هر اتاقی یک شی اصلی وجود دارد و آن هم قطعا تخت خواب محسوب می شود. این بخش برای ما اهمیت زیادی دارد و باید به گونه ای طراحی شود تا روی آن احساس راحتی کنیم و در عین حال این مکان به عنوان محل استراحت هر فرد محسوب می شود و باید همیشه مرتب و زیبا باشد. شما می توانید با تزیین تخت خواب توسط روتختی و بالش های زیبا چهره ای جذاب برای اتاقتان ایجاد کنید. در ابتدا باید بدانید که برای ایجاد یک تخت خواب زیبا به چه ابزاری نیازمندید تا آن ها را تهیه کنید.

برای تزیین تخت خواب به چه وسایلی نیاز دارید؟

چیدمان روتختی و کوسن

برای تزیین تخت خواب به یک بالش برای استراحت، کوسن های تزیینی، روکش تشک، رو انداز، روتختی نیاز دارید و پس از تهیه این موارد می توانید به روش های مختلفی آن ها را بچینید.

 نکته بعدی در دیزاین و چیدمان روتختی و کوسن اندازه استاندارد بالش تخت است که باید به گونه ای باشد تا هنگامی که فرد روی آن می خوابد، سرش نه خیلی بالا و نه خیلی

پایین باشد و یک زاویه کمی با بدن ایجاد کند که این زاویه در هر فرد متفاوت است و باید با توجه به احساس راحتی در هر فرد، بالش مناسب خود را پیدا کنید.

چیدمان روتختی و کوسن

مدل کوسن برای تخت خواب یک مسئله ای است که معمولا هر فردی به آن توجه نمی کند و دقت چندانی به آن ندارد. برای انتخاب کوسن باید به اندازه ای که می خواهید دقت کنید که معمولا در سه سایز 50 در 65 و 50 در 90 و 65 در  65 وجود دارد. استفاده از کوسن  ها فقط برای تزیین نیست بلکه هنگام استراحت توسط این بالشک ها  می توانید اعضای بدن را هماهنگ کنید و خوابی راحت تر داشته باشید.

چیدمان روتختی و کوسن

روکش مناسب برای تشک باید از یک جنس مناسب باشد و نباید بر اساس سنگینی انتخاب شود پس باید رو کشی را انتخاب کنید که سر نخورد، زود کثیف نشود و از همه مهم تر به راحتی پس از گذشت یک مدت سوراخ نشده پس نکاتی از این قبیل نیز دقت کنید.

رو انداز یک بخش اصلی در تزیین روی تخت است اما می توانید آن را روی خود نیز پهن کنید جنس رو انداز ها معمولا باید نه خیلی نازک و یا کلفت باشند و باید لطیف و نرم بوده تا پوستتان به آن حساسیتی ندهد.

روتختی نیز می تواند طرح های مختلفی داشته باشد که با توجه به سلیقه خودتان انتخاب می شود و شما می توانید هر طرحی که دوست دارید  برای تخت خود در نظر بگیرید. طرح هایی ساده مانند سفید و یا مشکی و در مجموع تک رنگ ها، مانور بیشتری برای تزیین دارند زیرا مدل هایی که دارای طرح های شلوغ هستند باید از اجزای ساده تری برای تزیین آن ها استفاده کنید.

انواع تخت و طراحی روی آن

چیدمان روتختی و کوسن

در مجموع تخت ها به سه دسته تک نفره، دو نفره و دو نفره بزرگ تقسیم بندی می شوند که هر کدام از این ها، مدل هایی برای چیدمان دارند. معمولا در مدل های تک نفره بعد از پهن کردن رو تختی می توانید کوسن ها را از سایز کوچک به بزرگ بچینید. در مدل بعدی از پنج کوسن به تعداد دو عدد سایز کوچک و دو

عدد سایز بزرگ و یک عدد مدل استوانه ای تهیه کنید و در دو طرف قرار بدید بعد از آن ها می توانید کوسن استوانه ای را جلوی بقیه بگذارید.

در تخت های بزرگ نیز از سه کوسن در سایز بزرگ و دو عدد در سایز متوسط و دو کوسن کوچک استفاده کنید و در نهایت برای زیبایی بیشتر تخت خواب دور تا دور آن را با لامپ های ال ای دی تزیین کنید و شب ها به جای چراغ خواب آن ها را روشن کرده و یک فضای رویایی ایجاد کنید.

چه پارچه ای مناسب است؟

چیدمان روتختی و کوسن

نکته بعدی در انتخاب پارچه برای تخت و روتختی و یا روکش، گرمایی یا سرمایی بودن هر شخص است به طور مثال پارچه هایی به جنس پرکیل کتان برای افرادی که گرمایی هستند بسیار مناسب است و پارچه هایی مانند ساتن کتان، ژرسه، فلانل مناسب افراد سرمایی است. اما اگر مبنای انتخاب پارچه را عمر طولانی آن در نظر بگیرید پارچه های آکسفورد بسیار مناسب هستند این مدل از پارچه ها ابتدا سنگین هستند و بعد از مدتی نرم می شوند ام اگر به دنبال یک پارچه ای هستید که نگهداری راحتی داشته باشد کتان پلی استر انتخاب درستی خواهد بود.

چیدمان روتختی و کوسن

افرادی که به بعضی از پرچه ها حساسیت دارند باید از جنس های پشمی و یا مصنوعی استفاده کنند زیرا این پارچه ها قابلیت عبور رطوبت را دارند و در نتیجه بدن واکنش کمتری نشان می دهد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟