گوگل اسیستنت
خانه هوشمند

چند ویژگی جدید گوگل اسیستنت را بشناسید

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، دستیار صوتی گوگل اسیستنت توانایی درک فرمان های صوتی کاربران را دارد و می ...

زهرا سیاحی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، دستیار صوتی گوگل اسیستنت توانایی درک فرمان های صوتی کاربران را دارد و می تواند بسیاری از کارهای خانه را انجام دهد. این برنامه تاثیر بسزایی در پیشرفت خانه هوشمند کاربران ایفا می کند. گوگل اسیستنت یکی از دستیار های صوتی مستقل و شناخته شده ی کمپانی گوگل است که اکنون چند ویژگی جدید گوگل اسیستنت معرفی شده که در ادامه آن ها را بازگو خواهیم کرد.

ویژگی جدید گوگل اسیستنت چیست؟

دستیار صوتی در اکثر تلفن های هوشمند، تبلت ها و کامپیوتر ها و حتی دستیار های صوتی مستقل مانند آمازون اکو و گوگل هوم وجود دارد. به طور کلی چندین دستیار صوتی در سراسر جهان وجود دارند که بسیار شناخته شده هستند. این دستیار های صوتی شامل سیری، الکسا، گوگل اسیستنت، بیکسبی و کورتانا می شود. در این مطلب قصد داریم چند ویژگی جدید گوگل اسیستنت را معرفی کنیم تا کاربران با آن ها آشنا شوند و از این ویژگی ها در انجام امور خانه استفاده کنند.

از قابلیت های جدید دستیار گوگل می توان به در دسترس بودن آن در محصولات شرکت توسعه نرم افزار Tobii Dynavox اشاره کرد. دو کمپانی گوگل و Tobii Dynavox اعلام کردند که جهت کمک به افراد دارای معلولیت های مختلف جسمی دست به مشارکت زده اند و کاربران دارای معلولیت های مختلف جسمی می توانند از دستیار گوگل در دستگاه ها و لوازم خانگی هوشمند خود استفاده کنند.

بیشتر بخوانید:

دستیار صوتی الکسا با امکانات جدید روانه بازار می شود

اپلیکیشن Snap Core First که در برنامه های Tobii موجود است، به افراد معلول از جمله فلج مغزی و اوتیسمی کمک می کند تا با لوازم خانگی و دستگاه های هوشمند ارتباط برقرار کنند. این محصولات کمپانی Tobii قابلیت دسترسی را از طریق لمس، نگاه چشمی و اسکن برای کاربران معلول خود فراهم می کنند.

کاربران می توانند از طریق متصل کردن دستگاه هایشان با دستیار صوتی کارهای مختلفی مانند کنترل دستگاه های خانه هوشمند از جمله روشن و خاموش کردن ترموستات، چراغ ها و تلویزیون بپردازند و دستورالعمل هایی که در اپلیکیشن Google Home تنظیم شده را اجرا کنند. آن ها همچنین می توانند سوالاتی در مورد وضعیت آب و هوا یا کارهای روزانه ثبت شده در تقویم را از دستیار گوگل خود بپرسند.

کاربران می توانند برای تنظیمات گوگل اسیستنت یک حساب کاربری ایجاد کنند و از طریق اسپیکر یا نمایشگر هوشمند و با نصب اپلیکیشن Google Home دستگاه ها و لوازم خانگی هوشمند خود را کنترل کنند. گفتنی است که گوگل اسیستنت از سیستم عامل های Android یا iOS پشتیبانی می کند و کاربران نگران پشتیبانی این دستیار صوتی نباشند.

یکی دیگر از چند ویژگی جدید گوگل اسیستنت به روز رسانی قابلیت Action Blocks است این قابلیت در ماه مه عرضه شده و با هدف تسهیل در انجام کارها برای افراد ناتوان جسمی طراحی شده است. قابلیت Action Blocks به کاربران اجازه می دهد میانبرهایی برای صفحه اصلی جهت کارهایی مانند تماس و پیام کوتاه ایجاد کنند. اکنون افراد توانایی استفاده از نمادهای ارتباط تصویری Tobii Dynavox برای ایجاد دکمه های Action Blocks را دارند.

کمپانی گوگل طی چند سال گذشته مجموعه ای از قابلیت های دستیابی و به روز رسانی محصولات و خدمات خود را از جمله Live Transcribe و Sound Amplifier و همچنین ویژگی Accessible Places در Google Maps را راه اندازی کرده است. با شیوع ویروس کرونا، افراد بسیاری هستند که برای انجام کارهای روزانه خود به تعاملات آنلاین نیاز دارند.

بیشتر بخوانید:

آموزش تنظیمات گوگل هوم به زبانی ساده

کاربرد google assistant

دستیار صوتی گوگل اسیستنت همانند بسیاری از دستیار های صوتی برند های برتر دیگر دارای قابلیت ها و کاربردهایی است. برخی از افراد که با این دسته از فناوری های روز دنیا آشنایی زیادی ندارند ممکن است برایشان سوالی مطرح شود که کاربرد google assistant چیست؟ یا چگونه گوگل اسیستنت را فعال کنیم؟

در ادامه این بخش نحوه استفاده از گوگل اسیستنت، قابلیت های دستیار صوتی گوگل و تغییر زبان گوگل اسیستنت را برای شما بازگو خواهیم کرد تا با این دستیار صوتی گوگل اسیستنت بهتر و بیشتر آشنا شوید.

دستیار صوتی چیست؟

با پیشرفت علم و فناوری و به روز رسانی بهتر دستگاه های هوشمند، کاربران و مصرف کنندگان با گذشت زمان به فناوری های روز دنیا دست پیدا می کنند. همانطور که در مطالب فوق ذکر شد ممکت است برخی از افراد با بعضی از این فناوری ها آشنا نباشند. برای مثال می توانیم به دستیار صوتی گوگل اسیستنت اشاره کنیم. بسیاری از ما زمانی که برای اولین بار نام دستیار صوتی به گوشمان خورد این سوال برایمان مطرح شد ” دستیار صوتی چیست؟

برای پاسخ دهی بهتر به سوال دستیار صوتی چیست؟ می توان گفت که دستیار صوتی هوشمند قابلیت انجام نیارها و خواسته های ما از طریق فرمان های صوتی را دارد و کاربران برای کنترل می توانند از دستگاه های هوشمندی مانند گوشی های هوشمند، تبلت، لپ تاپ و حتی تلویزیون استفاده کنند. این برنامه با گوش کردن به صدای افراد می تواند هر آنچه را که بخواهند انجام دهد.

در همین رابطه بخوانید:

استفاده صحیح از اسپیکرهای هوشمند گوگل هوم

تغییر زبان دستیار صوتی گوگل

دستیار صوتی گوگل اسیستنت همانند بسیاری از فناوری ها توانایی تشخیص زبان ‌های زیادی را دارد زیرا این دستیار صوتی در کشورهای بسیاری عرضه شده است و کاربران مختلفی با زبان های متفاوتی از آن استفاده می کنند. ای دستیار صوتی از زبان های از جمله انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، اسپانیایی، ایتالیایی و ژاپنی پشتیبانی می کند و به عبارتی می توان گفت که قابلیت تغییر زبان به 30 زبان زنده ی دنیا را دارد. تغییر زبان دستیار صوتی گوگل یکی از دغدغه های افراد هنگام استفاده از آن بوده است.

تغییر زبان گوگل اسیستنت بسیار ساده بوده و کاربران می توانند از طریق اپلیکیشن گوگل به تغییر زبان دستیار صوتی گوگل بپردازند.

ابتدا باید اپلیکیشن گوگل را در گوشی هوشمند، تبلت یا لپ تاپتان باز کنید. سپس در قسمت بالا سمت راست، روی گزینه ی «بیشتر» (بیشتر) بزنید و به ترتیب بر روی گزینه های تنظیمات، Language & region  ،Search language بزنید. در نهایت روی زبانی که می‌ خواهید نتایج جستجو به آن نشان داده شوند، ضربه بزنید. به همین سادگی به تغییر زبان گوگل اسیستنت دست پیدا می کنید.

جالب است بدانید:

چگونه اسپیکرهای الکسا و گوگل هوم را تمیز کنیم؟

قابلیت های دستیار صوتی گوگل

دستیار صوتی گوگل اسیستنت با هدف انجام کار کاربران طراحی شده است. کمپانی گوگل روز به روز قابلیت های دستیار صوتی گوگل اسیستنت خود را بیشتر و کامل تر می کند. در این اپلیکیشن گوگل، کاربران می ‌تواند هر زمان که می خواهند از قابلیت های این دستیار صوتی استفاده کنند.

در ادامه این بخش برای درک بهتر از عملکرد و قابلیت های دستیار صوتی گوگل به معرفی برخی از کاربرد های مهم آن پرداخته شده است.

  • قابلیت مشاهده و پیش بینی وضعیت آب و هوا
  • امکان تنظیم و یادآوری فعالیت های خاص روزانه، هفتگی و ماهانه
  • امکان مکالمه صوتی با دستیار صوتی گوگل اسیستنت
  • قابلیت جست و جو کلمات خاص در مکالمه توسط دستیار صوتی گوگل
  • امکان دسترسی مستقیم در سرویس goofle photo توسط دستیار صوتی گوگل
  • قابلیت جست و جوی ویدیو یا موسیقی مورد علاقه کاربران
  • قابلیت تعیین یک روال منحصر به فرد جهت دریافت اطلاعات
  • قابلیت ارسال متن های خاص مانند لطیفه و معما

جمع بندی

همان طور که در مطالب فوق خواندید دستیار صوتی به عنوان یکی از ارکان اصلی خانه هوشمند به شمار می رود و در انجام امور خانه از طریق فرمان های صوتی می توانند نقش به سزایی را ایفا کنند. شما در این مطلب با دستیار صوتی گوگل، قابلیت ها، تنظیمات تغییر زبان و ویژگی های جدید آن آشنا شدید و بدون تردید دستیار صوتی گوگل اسیستنت با گذشت زمان عملکردهای منحصر به فردتری را ارائه خواهد داد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟