ایده های مناسب برای خانه تکانی عید
خانم ها بخوانند!

ایده های مناسب برای خانه تکانی عید و نکاتی که بهتر است بدانید

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،  حدود یک ماه تا آغاز سال جدید زمان مانده و بنا به عادت هر سال ایرانی ها علل ...

نهال وحیدی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،  حدود یک ماه تا آغاز سال جدید زمان مانده و بنا به عادت هر سال ایرانی ها علل خصوص خانم های با سلیقه و خانه دار، زمان خانه تکانی فرا رسیده و این زمان باقی مانده فرصت مناسبی برای خانه تکانی عید نوروز است. خوب است با نزدیک شدن به عید نوروز نکات ریز خانه تکانی را بدانیم. هر سال قبل از شروع سال جدید تقریبا تمام مردم ایران با جا به جایی و تمیز کردن یا حتی تغییر دکوراسیون خانه هایشان سعی می کنند سالی جدید را در محیطی با تغییرات تازه آغاز کنند در ادامه قصد داریم درباره خانه تکانی چند نکته موثر و کاربردی را بگوییم.

خانه تکانی آسان نوروزی

ایده های مناسب برای خانه تکانی عید

خانه تکانی قبل از شروع سال جدید و با حوصله و سر فرصت مناسب باید انجام شود هم چنین همه ی اعضای خانواده در این بازی خانه تکانی باید شرکت کنند و هر فرد مسئولیت یک بخش را به عهده بگیرد. شاید با خود بگویید که این کار شبیه بازی نیست و بسیار خسته کننده است اما اگر همه اعضای خانواده با هم همکاری کنند در کوتاه ترین زمان این کار به پایان رسیده و در حین کار های خانه نیز خسته و بی حوصله نخواهند شد.

بسیاری از افراد هنگام جا به جایی و مرتب کردن وسایل خانه بسیار سردرگم می شوند و کار را برای خود و بقیه سخت می کنند به طور مثال خیلی ها به اشتباه تصور می کنند که تمام وسایل های خانه را باید در وسط سالن ریخته و بعد شروع به مرتب کردن کنند در صورتی که با این کار فقط سردرگم و خسته می شوند.

بیشتر بخوانید: 

خانه تکانی شب عید یا خوشگذرانی؟

یکی از اولین نکته ها به رسم خانه تکانی نوروز می تواند همین مسئله باشد که برای مرتب کردن یک فضا نیاز به برهم ریختن آن نیست و شما با شروع کردن از یک مکان مانند اتاق خواب ها و به پایان رساندن همه ی کار های یک بخش می توانید در چند روز این جا به جایی را انجام دهید.

نکته بعدی برای خانه تکانی عید نوروز برنامه ریزی مناسب و تهیه یک لیست کارهای خانه تکانی برای خود یا اعضای دیگر خانواده است با این روش هر فرد می داند باید چه مسئولیتی را در این بازی خانه تکانی انجام دهد حال که صحبت از بازی شد می توانید چند لیست مختلف به تعداد نفرات هر خانه تهیه کرده و به صورت تصادفی هر فرد یک لیست را انتخاب کند و اینگونه متوجه کارهایی که باید انجام دهد شود.

آشپز خانه در خانه تکانی عید

آشپز خانه در خانه تکانی عید

تقریبا یکی از سخت ترین جا به جایی ها در تمیزکاری های قبل از سال جدید می تواند تمرکز و دقت در مرتب کردن آشپزخانه باشد و معمولا این ماموریت سخت از پس هر کسی به جز خانم خانه بر نمی آید از این رو بهتر است هنگامی که همسر، مادر و… مشغول تمیز کردن آشپزخانه است مزاحم کارش نشوید و فقط هنگامی که از شما تقاضای کمک کردند به سمت آشپزخانه بروید. نکات مهم هنگام جا به جایی آشپزخانه شروع کار است یعنی باید از یک جای درست شروع کنید به طور مثال جا به جایی کابینت ها و کشو ها بهترین گزینه برای شروع  است. هم چنین برای چیدمان مناسب داخل کابینت و کشو ها می توانید از جدا کننده های موجود در بازار استفاده کنید و هر وسیله را در یک قسمت مناسب داخل کشو و یا کابینت ها قرار دهید.

سپس نوبت به مرتب کردن قابلمه ها می رسد اگر تعداد قابلمه هایتان آنقدر زیاد است که در کابینت ها فضایی ندارید بهتر است بخشی از دیوار آشپزخانه را با نصب آویز های متفاوت به قابلمه ها اختصاص دهید.

ایده های مناسب برای خانه تکانی عید

همیشه آخرین مرحله را به تمیز کردن گاز و هود و یا حتی کف آشپزخانه اختصاص دهید.

اتاق خواب ها

ایده های مناسب برای خانه تکانی عید و اتاق خواب

برای تمیز کردن اتاق خواب ها در یک خانه تکانی فوری بهتر است که هر فرد اتاق خواب خودش را تمیز کند و یا اگر دو نفر در یک اتاق خواب هستند هر کس بخش مورد نظر خودش را تمیز کند. نکات مهم هنگام جا به جایی اتاق خواب ها می تواند وسایل ریز و کوچکی باشند که جای مناسبی ندارند به طور مثال اگر برای جواهراتتان جای مناسبی ندارید می توانید از جعبه های فلزی یا مقوایی که در هر خانه ای یافت می شود استفاده کنید این جعبه ها را می توانید به سلیقه خودتان تزیین کنید.

معمولا کشو های لباس یکی از فضا هایی است که زود به زود بهم ریخته می شوند اما با ایجاد تقسیم کننده های مخصوص هر نوع لباس می توانید همیشه کشو های مرتب و با نظمی داشته باشید.

ایده های مناسب برای خانه تکانی عید

در خانه تکانی اتاق خواب به هیچ عنوان گوشه های سقف را فراموش نکنید به کمک یک طی پارچه ای گوشه به گوشه ی دیوار های اتاق خواب را تمیز کنید و سعی کنید همه ی خاک ها را از بین ببرید زیرا تمیزی بسیار انرژی مثبتی را به همراه دارد.

لباس های کهنه ای که دیگر استفاده نمی کنید می تواند دستمال مناسبی برای گردگیری باشند پس نیاز به مصرف زیاد دستمال کاغذی و … نخواهد بود هم چنین بسیاری از لباس هایی که دیگر استفاده ای نمی شوند اما سالم هستند را می توانید جدا کنید و به نیازمندان بدهید.

سالن پذیرایی

پذیرایی ایده های مناسب برای خانه تکانی عید

برای خانه تکانی پذیرایی بهتر است ابتدا یک تغییر دکوراسیون انجام دهید و سپس شروع به تمیز کردن مبل ها، میز و …. کنید برای زیبا تر شدن پذیرایی می توانید از انواع گل های آپارتمانی نیز در بخشی از آن استفاده کنید.

بهترین روش برای شست و شوی پرده ها این است که به نزدیک‌ ترین خشک شویی محل زندگیتان مراجعه کنید اما اگر قصد دارید که خودتان این کار را انجام دهید باید به نوع شوینده و جنس پرده تان توجه کنید تا به بافت پارچه پرده آسیبی نرسد و کاملا سالم بماند.

مکان هایی که ممکن است موقع خانه تکانی فراموش کنید!

داخل یخچال و فریزر را به خوبی تمیز کنید و خوراکی هایی که دیگر قابل استفاده نیستند را دور بیاندازید.

زیر کابینت ها و یا زیر مبل ها مکان هایی هستند که ممکن‌ است هنگام تمیز کردن فراموش کنید.

چربی رو سینک ظرفشویی و یا بالای هود را با شوینده های مخصوص به خوبی پاک کنید.

کنج سقف و روی درب ها را نیز بهتر است به خوبی ضد عفونی کنید به خصوص دسته درب ورودی و دستشویی.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟