خانم ها بخوانند!

بهترین روش ها برای مراقبت از پوست در فصل پاییز

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، با تغییر فصل و گرم و سرد شدن هوا، قطعا متوجه تغییراتی در پوست خود می شوید. ...

نهال وحیدی | 1 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، با تغییر فصل و گرم و سرد شدن هوا، قطعا متوجه تغییراتی در پوست خود می شوید. این تغییرات در هر فردی می تواند متفاوت باشد اما نکته ای که باید همه ی افراد توجه کنند، داشتن یک روتین پوستی مناسب و مخصوص خودشان است تا با این کار بتوانند از پوست خود در برابر گرمای شدید تابستان و یا سرمای پاییز و زمستان مراقبت کنند. اگر به دنبال بهترین روش ها برای مراقبت از پوست در فصل پاییز می گردید این مطلب را از دست ندهید.

چگونه در فصل پاییز از پوست خود مراقبت کنیم؟

مراقبت از پوست در فصل پاییز

 هنگامی که یک صبح پاییزی شروع می شود، بعد از شستشوی روزانه صورت با گذشت ۱ یا ۲ دقیقه احساس خشکی و کشیدگی در پوست صورت ایجاد می شود و بعد از اینکه این احساس در شما به وجود آمد با زدن یک آبرسان یا مرطوب کننده سوزش شدیدی در پوستتان احساس خواهید کرد.

حال شاید بپرسید که با این شرایط چگونه در فصل پاییز از پوست خود مراقبت کنیم؟ که در ادامه مطلب حتما توضیحات کاملی درباره یک روتین پوستی که جزو بهترین روش ها برای مراقبت از پوست در فصل پاییز هستند، خواهیم گفت.

مراقبت از پوست در فصل پاییز

مراقبت پوست در پاییز و زمستان کمی نیاز به توجه بیشتری دارد زیرا در این فصل رطوبت هوا در بیشتر مناطق کاهش شدیدی داشته و از سوی دیگر در اوایل پاییز روز های گرم و شب های سرد خود مشکل دیگری است که سبب به وجود آمدن احساس کشیدگی و خشکی در پوست در طول شبانه روز می شود و از این رو داشتن روتین پوستی مناسب و مراقبت از آن بسیار حائز اهمیت است.

هنگامی که صحبت از یک روتین پوستی می شود، اکثرا فکر می کنند که باید از لوازم بسیار گران برای پوست خود استفاده کنند. در حالی که همیشه اینطور نیست و شما می توانید علاوه بر لوازم گران قیمت پوستی، از انواع ماسک های خانگی که با کمترین مواد اماده می شوند استفاده کنید.

مراقبت از پوست در فصل پاییز

پس قطعا بهترین روش ها برای مراقبت از پوست در فصل پاییز فقط لوازم گران قیمت پوستی نیست و همانطور که گفته شد استفاده از ماسک های خانگی‌ می تواند بسیار عالی باشد زیرا با مواد طبیعی و به صورت تازه درست و استفاده می شوند. پس در ادامه با ما همراه باشید تا هر آنچه درباره روش های مراقبتی پوست لازم است را بدانید.

مراقبت از پوست در فصل های مختلف

مراقبت از پوست در فصل پاییز

مراقبت از پوست در فصل های مختلف از کار هایی است که نباید آن را پشت گوش انداخت زیرا با رسیدگی به پوست از سن کم می توانید جلوی چین و چروک هایی که در سن های بالاتر پدید می آیند را گرفته و یا در حد امکان آن ها را کمتر کنید.

هم چنین علاوه بر رسیدگی مستقیم به پوست نکات دیگری نیز هستند که با رعایت آن ها علاوه بر پوست زیبا می توانید بدن سالم تری نیز داشته باشید پس ابتدا بهتر است با چند نکته کلی برای مراقبت از پوست در فصل های مختلف آشنا شوید.

دخانیات ممنوع

به طور کلی مصرف دخانیات مانند سیگار، قلیان و… جز آسیب نتیجه دیگری نخواهد داشت حال اگر شما به زیبایی و سلامت خود اهمیت می دهید بهتر است به هیچ عنوان از آن ها مصرف نکنید زیرا به طور کلی دود سیگار و … سبب تیره و کدر شدن پوست شده و هم چنین روند خون رسانی را کند تر می کنند. همین موضوع باعث می شود که پوست شما تیره و کدر و خشک به نظر برسد و علاوه بر همه این ها، به ارگانهای دیگر‌بدن نیز آسیب های غیر قابل جبران بزند.

مصرف آب

به طور کلی هر فرد روزانه باید بین ۶ تا ۸ لیوان آب مصرف کند حال این مقدار در افراد مختلف با توجه به شرایط و فعالیت بدنی ممکن است متغیر باشد. به طور مثال افرادی که ورزش می‌کنند قطعا بدنشان میزان بیشتری به آب نیاز دارد اما به طور معمول شما با مصرف روزانه ۸ لیوان آب هم دما با محیط، می توانید از چین و چروک های پوستی جلوگیری کنید و حتی پوستی شفاف داشته باشید.

تغذیه مناسب

مراقبت از پوست در فصل پاییز

داشتن یک رژیم غذایی صحیح و کاهش مصرف غذا های چرب و روغنی می تواند از ایجاد انواع جوش و قرمزی روی پوست جلوگیری کند. هم چنین مصرف انواع سبزیجات و جای دادن آن ها در برنامه غذایی روزانه می تواند احساس طراوت و شادابی را در پوست صورتتان نمایان کند.

به طور مثال مصرف کاهو، سبزیجات تازه، میوه و…. همگی سبب آبرسانی بهتر به پوست صورت و بدنتان می شود علاوه بر این موضوع ویتامین های موجود در این مواد غذایی خود موثر هستند.

ورزش

مراقبت از پوست در فصل پاییز

همانطور که می دانید در کنار یک تغذیه و رژیم‌ مناسب، ورزش کردن نیز از دشمنان قطعی چین و چروک و پیری هستند زیرا با هفته ۳ یا ۴ بار تمرین های متوسط می توانید علاوه بر اندامی زیبا، پوست صاف و شفافی داشته باشید و از پیری زودرس جلوگیری کنید. پس ورزش را فراموش نکنید و در برنانه روزانه خود بین ۱۵ تا ۴۰ دقیقه جای دهید.

مراقبتهای فصل پاییز

با نکات گفته شده در قسمت بالا می توان به عنوان یک موضوع کلی در فصول مختلف نگاه کرد. حال در این قسمت قصد داریم تا درباره مراقبتهای فصل پاییز برای پوست صحبت کنیم.

همانطور که گفتیم پوست در فصل های پاییز و زمستان حساس تر می شود زیرا سرمای هوا سبب خشک شدن و احساس کشیدگی و پوسته پوسته شدن آن می شود. از این رو استفاده از روش هایی مانند استفاده از کرم های آبرسان و یا انواع ماسک های دستی و آماده می تواند ایده ای عالی باشد.

آبرسان ها

مراقبت از پوست در فصل پاییز

به طور کلی برای خلاص شدن از خشکی های روی پوست در فصل هایی مانند پاییز و زمستان استفاده از یک کرم آب رسان می تواند ایده ای مناسب باشد پس آبرسانی پوست در زمستان و پاییز نکته ای بسیار حائز اهمیت است.

هنگامی که پوست خشک است، استفاده از مواد چرب مانند وازلین و .. را به طور کامل فراموش کنید. زیرا با استفاده از این مواد شیمیایی به پوستتان آسیب های فراوانی خواهید زد و منافذ پوستتان را نیز مسدود می کنید

پس به جای چرب کردن پوست سعی کنید از کرم های آبرسان استفاده کنید آن هم زمانی که پوستتان را می شویید و کمی مرطوب است مقداری از آبرسان به صورت دورانی و بدون هیچ فشاری روی صورت پخش کنید.

ماسک های آماده

استفاده از انواع ماسک های مخصوص روز و شب که خاصیت آبرسانی دارند در طول شبانه روز می تواند بسیار موثر باشد که پوستتان خشک و ترک خورده نشود. هم چنین شفافیت خود را حفظ کند و بعد از آن با غلتک های مخصوص صورت را ماساژ دهید.

محلول های آرایش پاک کن

به طور کلی هنگامی که قبل از خواب تصمیم به پاک کردن آرایش خود دارید، به هیچ عنوان از صابون یا دستمال های آرایش پاک کن استفاده نکنید زیرا این محصولات سبب خشکی بیشتر پوست شده بهتر است از میسلار واتر یا همان محلول های مخصوص پاک کردن آرایش که خاصیت آبرسانی نیز دارند استفاده کنی.د به این شکل که مقداری از آن را روی پد مخصوص ریخته و به آرامی روی صورت قرار دهید و بعد از چند ثانیه آرایش را پاک کنید.

ضدآفتاب

مراقبت از پوست در فصل پاییز

با آمدن پاییز در طول روز شاهد وجود خورشید هستیم پس از ضدآفتاب هایی با طیف های گسترده استفاده کنید تا در مقابل اشعه و نور خورشید پوستتان در امان باشد.

پاکسازی پوست در پاییز

مراقبت از پوست در فصل پاییز

به طور کلی انجام ماهانه پاکسازی پوست توسط متخصص های پوستی در فصول مختلف می تواند تاثیر زیادی در شادابی و جوانی پوست شما داشته و هم چنین جزو بهترین روش ها برای مراقبت از پوست در فصل پاییز نیز محسوب شود اما اگر پرداخت هزینه های ماهانه برای این کار برای شما دشوار است می توانید با رعایت این نکات به طور کامل به صورت یک بار در ماه پوست شاداب و شفافی داشته باشید.

(شستشوی پوست با فوم مخصوص، استفاده از ماسک ذغال برای رفع دانه های سرسیاه، استفاده از یک ماسک دستی یا آماده سفت کننده پوست، استفاده از ماسک آبرسان پوست، ماسک های مخصوص زیر چشم و لب، بخور صورت و در نهایت استفاده از چند قطره روغن و ماساژ آن برای چند ثانیه) همه این موارد یک روتین کامل ماهیانه برای پوست هستند که باید به ترتیبی که گفته شده انجام شوند و برای روند روزانه اصلا مناسب نیست.

برای پاکسازی پوست در پاییز به طور روزانه همان استفاده از انواع ابرسان ها  وروغن ها و هم چنین محلول های آرایش پاک کن کافی است. هم چنین استفاده از ضدآفتاب ها را نیز فراموش نکنید.

مراقبت از پوست بدن و دست ها در پاییز

در فصل پاییز علاوه بر صورت باید به پوست بدن به ویژه دست ها نیز توجه کنید مخصوصا افرادی که بنا بر هر دلیلی پوستشان در معرض شستشوی زیاد است. این افراد باید حتما روزی چند بار از لوسیون های آبرسان برای بدن و هم چنین کرم های آبرسان دست و ماسک های مخصوص دست ها استفاده کنند تا دچار خشکی، خارش های ناشی از خشکی پوست نشوند.

هم چنین استفاده از روغن های ویتامین می تواند موثر در بهبود این مشکلات باشد که بهتر است با یک متخصص مشورت کنید تا متناسب با پوست خودتان بهترین روغن ها را به شما معرفی کنند پس به هیچ عنوان غافل نشوید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟