آموزش

آموزش تمیز کردن پنجره دوجداره

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، پنجره ها انواع مختلفی دارند مانند پنجره معمولی یا تک جداره، دوجداره، سه ...

نهال وحیدی | 1 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، پنجره ها انواع مختلفی دارند مانند پنجره معمولی یا تک جداره، دوجداره، سه جداره و … که تفاوت اصلی آن ها با هم فقط در عایق بودنشان است. در ادامه بیشتر با آن ها آشنا می شویم. از طرفی با توجه به بازار داغ خانه تکانی در روزهای پایانی سال،  به آموزش تمیز کردن پنجره دوجداره می پردازیم.

در مطلب آموزش تمیز کردن پنجره دوجداره می خوانید:

  • چگونه شیشه های دور از دسترس را تمیز کنیم
  • تميز كردن پنجره دوجداره کشویی
  • زرد شدن پنجره پی وی سی
  • تی مخصوص پنجره
بیشتر بدانید:

تمیز کردن دیوارها برای خانه تکانی عید

پنجره دوجداره چیست

آموزش تمیز کردن پنجره دوجداره

قبل از این که به بحث اصلی یعنی آموزش تمیز کردن پنجره دوجداره بپردازیم بهتر است با این محصول و تفاوت آن با پنجره های معمولی آشنا شوید. در واقع منظور از دو جدار استفاده از ۲ شیشه به جای یک شیشه است که در نتیجه می تواند یک عایق بهتر نسبت به پنجره های معمولی باشد. از این رو می توان تفاوت پنجره معمولی با دوجداره را متوجه شد.

مزایای پنجره دوجداره

آموزش تمیز کردن پنجره دوجداره

معمولا سرما یا گرما از خانه به علت وجود درز هایی بین درب و پنجره ها وارد یا خارج می شود و این موضوع در فصول گرم و سرد می تواند آزار دهنده باشد. همچنین اگر در محیط های شلوغ و پر سر و صدا زندگی می کنید، استفاده از پنجره های دوجداره و سه جداره می تواند عایق خوبی در برابر سر و صدا باشند.

این شیشه ها به واسطه گاز آرگونی که داخلشان تزریق شده از بهترین عایق ها در برابر عوامل بیرونی هستند. از مزایای استفاده از پنجره های دوجداره می توان به کاهش هزینه مصرف انرژی اشاره کرد. همان طور که اشاره شد این پنجره ها عایقی عالی در برابر سر و صدا هستند. پس با تمام نکات گفته شده اگر بخواهیم به تفاوت اصلی پنجره های معمولی و دوجداره بپردازیم می توان به تعداد شیشه ها و وجود گاز آرگون میان آن ها اشاره کرد. حال اگر بپرسید که آیا استفاده از این پنجره ها را توصیه می کنید؟ جواب ما بله است!

راهنمای گام به گام تمیز کردن پنجره دوجداره

آموزش تمیز کردن پنجره دوجداره

اگر از این پنجره استفاده می کنید و نمی دانید که چگونه باید آن را تمیز کنید اصلا نگران نباشید زیرا در این مطلب قصد داریم تا به طور کامل به آموزش تمیز کردن پنجره دوجداره بپردازیم.

تمیز بودن پنجره ها از هر دو سمت تاثیر فراوانی در نمای بیرونی و درونی خانه یا محل کار شما خواهد داشت. از این رو اگر هنوز نمی دانید که پنجره های دوجداره را چگونه تمیز کنید در این قسمت به شما خواهیم گفت. همانطور که گفتیم پنجره های دوجداره از ۲ شیشه با فاصله ۱۲ میلی متر تشکیل شده که ما بین آن به طور کامل با گاز آرگون پوشیده شده و اگر این کار به درستی انجام شده باشد لای این فاصله به هیچ عنوان کثیف نمی شود حال اگر بخواهید بقیه قسمت های پنجره را تمیز کنید ابتدا:

  • قاب پنجره را با جارو برقی و پارچه نم دار به خوبی از گرد و خاک پاک کنید.
  • در مرحله بعد با ترکیب ۴ لیوان آب و یک لیوان سرکه سفید به کمک یک دستمال نرم به آرامی شیشه را پاک کنید.
  • قسمت های کناری را به کمک برس ریز یا مسواک تمیز کنید.
  • برای پاک کردن رگه ها از روزنامه استفاده کنید.

 

برق انداختن قاب پنجره نیز از اهمیت زیادی برخوردار است و اصلا کار دشواری نیست کافی است پنجره را باز کنید و به کمک برس جارو برقی به خوبی گرد و خاک را بردارید. سپس با استفاده از اسفنج و آب و صابون به خوبی همه ی قاب را برق بیندازید. نکاتی که هنگام تمیز کردن قاب پنجره باید به آن توجه کنید این است که به هیچ عنوان از قسمت زبر اسفنج استفاده نکنید چون ممکن است باعث خط افتادن قاب شود و همچنین در برخی موارد که آب و صابون کثیفی روی قاب را از بین نمی برد از محلول های مخصوص UPVC  استفاده کنید و به هیچ عنوان از سایر شوینده یا محلول های سفید کننده استفاده نکنید.

در برخی موارد ممکن است که فاصله میانی دو شیشه کمی ترک بردارد که در این صورت به سرعت متوجه کثیفی شیشه ها خواهید شد پس برای رفع این مشکل دو راه دارید: تعویض پنجره و یا استفاده از چند پیشنهاد و روش خانگی

  • سوراخ کردن شیشه برای قرار دادن سیلیکا که رطوبت فضای بین ۲ شیشه را جذب می کند.
  • تمیز کردن قسمت های کثیف با جوراب شلواری که اصطلاحا به آن نخ کشی نیز می گویند.

اما انجام هر یک از این روش ها باعث می شود که قابلیت ۲ جداره بودن پنجره از بین برود زیرا شیشه سوراخ می شود و در آن صورت باز هم باید آن را تعویض کرد. پس برای این که دچار مشکلات این چنینی نشوید بهتر است از یک برند مرغوب استفاده کنید و حتما هنگام نصب از آسیب دیدن آن جلوگیری کنید.

تميز كردن پنجره دوجداره کشویی

 

پنجره های کشویی به طور کلی هنگام باز و بسته شدن فضایی را اشغال نمی کنند و روی ریل به صورت افقی حرکت می کنند. معمولا هر دو سمت خاصیت جدا شدن از ریل و نصب راحت را دارند از این رو برای تمیز کردن پنجره دوجداره کشویی می توانید از محلول آب و سرکه سفید و پاک کردن آن به وسیله روزنامه استفاده کنید. همچنین برای پاک کردن هر آلودگی از داخل شیار ها از ترکیب جادویی جوش شیرین و سرکه استفاده کنید. به این صورت که ابتدا مقداری جوش شیرین را لا به لای شیار پنجره ریخته و سپس سرکه را روی آن اسپری کنید و با گذشت ۵ دقیقه به کمک مسواک تمام آلودگی ها را از بین ببرید.

یکی دیگر از روش هایی که می توانید برای تمیز کردن شیار های پنجره های کشویی انجام دهید استفاده از بخار شوی است زیرا قطعا می دانید که بخار، گرما و رطوبت به خوبی لکه ها و کثیفی ها را از بین می برد. پس کافی بحار شوی را مستقیما روی شیار ها بگیرید و بعد به کمک یک دستمال همه چیز را پاک کنید.

چگونه شیشه های دور از دسترس را تمیز کنیم!

 

قطعا هنگام تمیز کردن هر نوع پنجره ای برای شما نیز پیش آمده که یک سری نقاط که به راحتی قابل دسترسی نیستند را نمی توانید تمیز کنید. پس اگر این سوال برای شما نیز پیش آمده که چگونه شیشه های دور از دسترس را تمیز کنیم باید بگوییم که راه حل شما رعایت یک سری نکات است.

  • قبل از شستشوی پنجره های دور از دسترس ایمنی را در نظر بگیرید.
  • روز های طوفانی و سرد و یا بارانی را برای تمیز کردن پنجره بیرونی انتخاب نکنید و در روز های تقریبا گرم و خشک این کار را انجام دهید.
  • حاشیه های بیرونی را به کمک‌ فرچه های دسته بلند پاک کنید تا گرد و خاک از بین برود.
  • برای شستشوی پنجره های دور از دسترس می توانید از شیلنگ آب و یا تی مخصوص پنجره استفاده کنید که دسته های بلندی دارد.
  • به هیچ عنوان فشار زیاد برای شستشو وارد نکنید.
  • برای خشک کردن پنجره بهترین انتخاب استفاده از روزنامه یا اسکوییجی و یا پارچه میکروفایبر است.
  • استفاده از نردبان، شیشه پاک کن، برف پاک کن، کیت مخصوص تمیز کردن پنجره و جارو برقی پنجره از روش هایی هستند که می توانید برای تمیز کردن پنجره های دور از دسترس استفاده کنید.

علت زرد شدن پنجره پی وی سی

یکی از مزیت های پنجره های دوجداره یا پی وی سی رنگ سفید و درخشان آن است اما در برخی موارد شاهد زرد شدن آن ها خواهیم بود و این سوال ایجاد می شود که علت زرد شدن پنجره پی وی سی چیست؟! به طور کلی در ساخت یو پی وی سی فرایند های زیادی انجام می شود که همه ی آن ها باید با مواد مرغوب و با کیفیت انجام شوند. یکی از این مواد استابیلایزر ها هستند که نقش تثبیت کننده رنگ پروفیل را انجام می دهند حال اگر در ساخت پروفیل ها به جای این ماده از ماده های بی کیفیت و غیر استاندارد استفاده شود به مرور زمان پنجره زرد می شود اما سوال اصلی این است که زمانی که پنجره پی وی سی زرد شد قابل برگشت به رنگ قبلی است یا نه!؟ در جواب باید گفت که شاید بتوان مقدار تقریبا قابل توجه ای از این تغییر رنگ را از بین برد اما نمی توان مانند روز اول آن را سفید و براق کرد اما برای رفع این مشکل ابتدا:

  • گرد و غبار روی قاب را به خوبی با یک پارچه نمناک پاک کنید‌.
  • به کمک آب گرم و صابون یک محلول شوینده تهیه کنید.
  • به کمک پارچه سفید دور تا دور قاب را با محلول آب و صابون پاک کنید.

نکات مهم در تمیز کردن قاب پی وی سی

 

  • از پارچه های رنگی استفاده نکنید.
  • از مواد شوینده قوی و سفید کننده های شیمیایی استفاده نکنید.
  • بعد از اتمام شستشو به کمک یک پارچه بدون پرز قاب را خشک کنید.
  • به هیچ عنوان روی قاب را سنباده نکشید زیرا این تغییر رنگ سطحی نیست.
  • برای جلوگیری از زرد شدن یو پی وی سی بهتر است از کالای مرغوب استفاده کنید و در فواصل مشخص با شوینده مناسب آن را بشویید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟