پیکسل 4 یا گلکسی نوت 10
فناوری

پیکسل 4 بخریم یا گلکسی نوت 10 سامسونگ؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، دو گوشی هوشمند پیکسل 4 و گلکسی نوت 10 جدیدترین پرچمداران دو شرکت گوگل و ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، دو گوشی هوشمند پیکسل 4 و گلکسی نوت 10 جدیدترین پرچمداران دو شرکت گوگل و سامسونگ هستند که با طراحی باکیفیت و مشخصات سخت افزاری بزرگ راهی بازار جهانی شدند. هر یک از این مدل ها در نوع خود برترین بوده و به ویژگی های منحصربفردی مجهز هستند. حال پرسشی که مطرح می شود این است، پیکسل 4 یا گلکسی نوت 10؟

ما در این مطلب قصد داریم به قیاس دو مدل گلکسی نوت 10 و پیکسل 4 بپردازیم تا به پاسخ پرسش پیکسل 4 یا گلکسی نوت 10 برسیم. اگرچه دو مدل در ساختار متفاوت هستند اما هر یک اسمارتفون اندرویدی فوق العاده ای به حساب می آیند. بنابراین مقایسه آنها امر اشتباهی نبوده و به افراد اجازه می دهد تا از میان این دو یک مدل برتر را انتخاب کنند.

نوت 10 سامسونگ و پیکسل 4

در این بین اگر سخت به دنبال یک پرچمدار ارزشمند از میان دو مدل هستید این مطلب را دنبال کنید.

صفحه نمایش با نرخ تجدید 90 هرتزی اهمیت دارد؟

پیکسل 4 گوگل به صفحه نمایش 5.8 اینچی FHD+ مجهز است که نسبت به نمایشگر 6.3 اینچی گلکسی نوت 10 کوچک محسوب می شود. اما گوگل قابلیتی را در این صفحه نمایش فعال کرده که کاربر شاهد نرخ تجدید سریعتر و بالاتری است. برای مثال صفحه نمایش گلکسی نوت 10 نرخ تجدید 60 هرتزی دارد اما پیکسل 4 می تواند نرخ تجدید 90 هرتزی داشته باشد.

صفحه نمایش

این نرخ تجدید عملیات حرکت منو، تجربه کاربری و انجام بازی‌ها را روان‌تر نمایش می دهد. البته نمایشگر 90 هرتزی طول عمر باتری را کاهش می دهد و همین امر موجب شده تا پیکسل 4 عمر باتری کمتری نسبت به گلکسی نوت 10 داشته باشد. بنابراین افراد می توانند آن را به حالت 60 هرتزی بازگردانند. با این حساب گلکسی نوت 10 بدون وجود این ویژگی چندان از غافله عقب نمانده و همچنان یک مدل برجسته است.

اثرانگشت درون نمایشگر بهتر است یا قابلیت تشخیص چهره؟

پیکسل 4 گوگل به جای حسگر اثرانگشت به سنسور تشخیص چهره دقیقی مجهز شده که کاربریهای مختلفی می توان با آن داشت. از تشخیص چهره برای باز شدن قفل نمایشگر تا انجام کارهای پرداخت.

اثرانگشت درون نمایشگر یا قابلیت تشخیص چهره

این در حالی است که گلکسی نوت 10 به حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر نه چندان سریع مجهز شده و این ویژگی احتمال جعل هویت بیشتری نسبت به سنسور تشخیص چهره دارد. از این رو باید قابلیت تشخیص چهره پیکسل 4 را گزینه بهتری نسبت به حسگر اثرانگشت گلکسی نوت 10 بدانیم.

قابلیت کنترل حرکتی

یکی از ویژگی های جذابی که گوگل در پیکسل 4 تعبیه کرده، Soli نام دارد. این ویژگی به افراد اجازه می دهد تا با حرکات دست کنترل هایی روی گوشی هوشمند داشته باشند. این ویژگی ارزشمند در گلکسی نوت 10 تعبیه نشده و از آن برخوردار نیست.

مشابه این قابلیت را در گوشی های هوشمند مختلفی مشاهده کردیم که یکی از آنها V50 ال جی است. البته ویژگی مورد اشاره تفاوتی نسبت به  Motion Sense دارد، زیرا در  Motion Sense اسمارتفون به حس کردن دستور می پردازد اما در Soli باید دست ها در مقابل گوشی قرار گیرد.

از کاربری با Soli باید به قطع تماس دریافتی یا پاسخ به آن، قطع ساعت زنگ دار و برخی دیگر اشاره کرد.

قلم پیشرفته در گلکسی نوت 10

یکی از ویژگی های جذاب در گلکسی نوت 10، قلم جادویی آن است که هیچ گوشی به آن مجهز نیست. یکی از دلایل اصلی نام گذاری این سری برای قلم کاربردی اس پن است. قلم نوت 10 علاوه بر آن که مثل همیشه یادداشت برداری سریع را رقم می زند، می توان به کنترل رابط کاربری دوربین اسمارتفون نیز پرداخت.

قلم پیشرفته سامسونگ

برای مثال در هنگام عکاسی سلفی با فشردن کلید روی قلم می توانید عکس بگیرید. با حرکت قلم نیز می توانید بین حالت سلفی و اصلی تغییر حالت داشته باشید. به نوعی باید قلم اس پن را در نسل جدید گلکسی نوت بسیار پیشرفته تر از قبل دانست.

دوربین سه گانه در برابر دوربین دوگانه

شرکت گوگل برای نخستین بار در سری پیکسل دوربین دوگانه را به کار گرفت که یکی از آنها لنز 16 و دیگری لنز 12 مگاپیکسلی دارد. البته در مقایسه با قبل ارتقا شگفت انگیزی محسوب شده و عملکرد خوبی می توان انتظار داشت.

اما گلکسی نوت 10 سامسونگ دوربین سه گانه قابل توجهی دارد که از دو حسگر 12 مگاپیکسلی و یک حسگر 16 مگاپیکسلی تشکیل شده است. برند کره ای اسمارتفونی را عرضه کرده که می تواند نظر علاقمندان به عکاسی را جلب کند.

دوربین پیکسل 4 گوگل

پیشتر دکسومارک امتیاز 112 را به پیکسل 4 داد که این گوشی هوشمند در رتبه نهم قرار گرفت. اما گلکسی نوت 10 پلاس و 10 پلاس 5 جی در کنار میت 30 پرو با امتیاز بیش از 116 در رتبه های اول تا سوم قرار گرفتند.

در این بین باید گلکسی نوت 10 را مدل بهتری نسبت به پیکسل 4 دانست اگرچه محصول گوگل نیز عملکرد مطلوبی نه چندان قابل توجهی دارد.

باتری و حافظه ذخیره سازی دو پرچمدار

در این بخش گلکسی نوت 10 سامسونگ مدل برنده است. گوگل اسلات کارت اس دی را در پیکسل 4 که تنها دو نسخه 64 و 128 گیگابایتی آن عرضه می شود، حذف کرد. در این میان گلکسی نوت 10 تنها یک نسخه 256 گیگابایتی داشته و فاقد اسلات کارت اس دی است.

با این حساب عملکرد سامسونگ بهتر از گوگل بوده و یک حافظه ذخیره سازی 256 گیگابایتی نیاز را برطرف می کند. در بخش باتری گلکسی نوت 10 دارای ظرفیت 3500 میلی آمپری بوده اما پیکسل 4 تنها یک باتری 2800 میلی آمپری کم ظرفیت برای آن در نظر گرفته شده که بسیار کم است.

در نتیجه باید بیان داشت که حافظه ذخیره سازی و باتری گلکسی نوت 10 نسبت به پیکسل 4 بهتر می باشد.

سیستم عامل نرم افزاری

گوگل همیشه بروزرسانی هایی را برای تلفن های هوشمند پیکسل خود منتشر می کند. پیکسل 4 از اندروید 10 کیو برخوردار است و گلکسی نوت 10 با سیستم عامل اندروید 9.0 پای منتشر شد. در این زمینه پیکسل 4 رابط کاربری خالص و استوک دارد که می تواند تجربه کاربری خوبی را رقم زند.

سیستم عامل اندروید 10

همچنین آپدیت های گوگل سریعتر از سامسونگ منتشر می شوند. البته سفارشی سازی رابط کاربری سامسونگ که به عنوان One UI شناخته می شود را نباید دست کم گرفت. با این تفاسیر سیستم عامل اصلی پیکسل 4 بهتر از نوت 10 است.

اما به طور کلی هر دو یک سیستم عامل دارند و چندان نباید آنها را متفاوت دانست. اگرچه سامسونگ رابط کاربری سفارشی خود را توسعه داد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟