راهنمای خرید چمن مصنوعی
دکوراسیون منزل

راهنمای خرید چمن مصنوعی برای فضاهای مختلف

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، استفاده از چمن مصنوعی طی سال های اخیر و با توجه به گسترش زندگی آپارتمان ...

نفیسه رحیمی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، استفاده از چمن مصنوعی طی سال های اخیر و با توجه به گسترش زندگی آپارتمان نشینی افزایش پیدا کرده است. بسیاری از افراد به دنبال فضایی راحت و پر از گل و گیاه هستند تا بتوانند خستگی روزانه خود را کاهش دهند.اگرچه پیدا کردن چنین فضاهایی با ظهور آپارتمان های قد و نیم قد سخت تر شده و سبک جدیدی از زندگی معرفی شده است.خانه‌ها در گذشته بیشتر دارای حیاط بزرگ با درختان سرسبز بودند که پاتوق شب نشینی اعضای خانواده ها بود اما امروزه می توان با صرف کمی هزینه و خلاقیت، فضاهایی شبیه به آن را در آپارتمان ایجاد کرد.اکثر آپارتمان ها دارای تراس و پاسیو هستند که یکی از راه های زیباسازی این مکان ها، بهره بردن از چمن مصنوعی و انواع گل است.به همین منظور در ادامه قصد داریم تا نکاتی را برای خرید چمن مصنوعی ذکر کنیم.

برای خرید چمن مصنوعی همانند خرید کالاهایی مانند لوازم خانگی باید نکاتی رعایت شود و پیش از رفتن به بازار و یا سفارش آن از فروشگاه های آنلاین در مورد نوع کاربری، قیمت، انواع چمن مصنوعی و.. اطلاعاتی کسب کرد. البته توجه داشته باشید که چمن مصنوعی انواع و کاربرد های مختلفی دارد و تنها برای زیباتر کردن تراس استفاده نمی شود. معمولا از آن ها برای زمین فوتبال، مهد کودک ها، باشگاه و … بهره می برند.

انواع چمن مصنوعی

برخی از افراد تصور می کنند که از یک نوع چمن مصنوعی می توان در تمامی فضاها استفاده کرد و به همین دلیل در ادامه لیستی از انواع چمن مصنوعی معرفی شده که با مطالعه هر بخش می توانند چمن مصنوعی مورد نظر خود را انتخاب کنند و در واقع پرداختن به آن در مطلب راهنمای خرید چمن مصنوعی الزامی است.

مهد کودک ها و محل بازی کودکان: چمن مصنوعی مهد کودک ها یکی از انواع چمن مصنوعی پر کاربرد است که استفاده از آن در مهد کودک ها و محل بازی کودکان به ایجاد فضایی شاد و مفرح کمک می کند و به علاوه، ایمنی محیط را تضمین می کند.توجه داشته باشید که چمن مصنوعی مهدکودک از ویژگی ضربه پذیری برخوردار باشد.

روف گاردن، تراس و پاسیو: نصب چمن مصنوعی در مقایسه با کفپوش های چوبی و کامپوزیت ها به صرفه تر است زیرا عمر بیشتری دارند و برای روف گاردن و یا تراس ایده آل هستند.بافت چمن مصنوعی نرم بوده و مطمئنا راه رفتن بر روی آن ها لذت بخش تر از کفپوش های سخت است اگرچه چمن مصنوعی از نظر زیبایی نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد.

راهنمای خرید چمن مصنوعی

بیشتر بخوانید:

پارکت و لمینت چه تفاوتی دارند؟

محیط های آموزشی: ایجاد حس آرامش و شادابی در محیط های آموزشی نظیر دانشگاه و مدارس با توجه حضور مداوم و طولانی مدت دانش آموزان و یا دانشجویان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. استفاده از چمن مصنوعی یکی از راهکاری آسان و البته ارزان تلقی می شود که می تواند علاوه بر زیبایی محیط، حس سر زندگی را فراهم سازد.

راهنمای خرید چمن مصنوعی برای محیط آموزشی

زمین های فوتبال و ورزشی : چمن مصنوعی مورد استفاده در زمین های فوتبال و ورزشی یکی از انواع چمن مصنوعی است که بسیار کاربرد داشته و در انتخاب آن باید دقت کرد.  چمن مصنوعی فوتبالی برای نخستین بار در دهه ۶۰ میلادی ظهور کرد و در واقع با هدف بر طرف کردن مشکلات نگهداری چمن طبیعی معرفی شد. استفاده در تمامی شرایط آب و هوایی یکی دیگر از مزیت های آن به شمار می رود.

چمن مصنوعی فوتبال

ویلا و باغ : همه افراد به دنبال ایجاد فضایی راحت و زیبا در باغ و یا ویلا خود برای دورهمی های خانوادگی هستند که به کمک چمن مصنوعی و همچنین انواع گل و گیاه می توان چنین فضایی را فراهم کرد.

چمن مصنوعی اطراف استخر

استخر: استفاده از چمن مصنوعی در اطراف استخر در طرح و اشکال مختلف خالی از لطف نیست و می تواند زیبایی محیط را دو چندان کند.چمن مصنوعی در برابر نور خورشید مقاوم بوده و به همین دلیل بهره بردن از آن پیشنهاد می شود.

انواع الیاف چمن مصنوعی

انواع الیاف چمن مصنوعی

چمن مصنوعی با الیاف الماسی: دارای بافتی نرم و بسیار با دوام، مناسب برای بسیاری از فضاها

چمن های مصنوعی وی شکل: مناسب برای فضاهای تجاری و مسکونی

چمن‌های مصنوعی دارای ساختاری شبیه به اشکال سه بعدی: دارای قدرت بسیار بالا، قادر به تحمل فشار زیاد و برخورداری از خاصیت ارتجاعی

چمن مصنوعی بیضوی شکل: کاربری فراوان، دارای الیاف نرم و استحکام مناسب

چمن مصنوعی دارای بافتی شبیه به چمن طبیعی: دارای ظاهری شبیه به چمن طبیعی هستند

چمن مصنوعی دارای الیافی به شکل اُمگا: دارای ارتفاع پایه کمتر و ایده آل برای حیوانات خانگی

چمن مصنوعی سی شکل: ظاهری طبیعی و مورد استفاده در فضاهای تجاری و مسکونی

چمن مصنوعی ام شکل: دارای ساختاری مستحکم و بادوام و مناسب برای مکان‌های پرتردد

چمن مصنوعی دبلیو شکل: امکان حرکت های ورزشی در این چمن ها راحت تر بوده و به همین دلیل برای مکان ورزشی و زمین فوتبال مناسب است.

نکاتی که باید پیش از خرید چمن مصنوعی بدانید

راهنمای خرید چمن مصنوعی

چمن مصنوعی به دلیل ویژگی هایی نظیر زیبایی، بافت نرم و مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی بسیار استفاده می شود اما رعایت برخی از نکات پیش از خرید چمن مصنوعی ضروری است. یکی از مواردی که نباید از آن گذشت، توجه به انواع چمن مصنوعی و کاربرد هر کدام است. با توجه به متن بالا می توان نتیجه گرفت که نمی توان از چمن مصنوعی فوتبالی برای تراس و یا روف گاردن استفاده کرد.

بعد از آشنایی با انواع چمن مصنوعی نوبت به بررسی نکات پیش از خرید چمن مصنوعی رسیده تا انتخابی مطمئن داشته باشید. مطالعه راهنمای خرید چمن مصنوعی کمک می کند تا با صفر تا صد چمن مصنوعی آشنا شده و در نتیجه با خیالی آسوده و متناسب با نیاز خود خرید خواهید کنید.

ارتفاع چمن مصنوعی

ارتفاع چمن مصنوعی

ارتفاع چمن مصنوعی و یا پایل چمن مصنوعی مورد توجه اکثر مشتریان قرار می گیرد و برخی از افراد تمایل به خرید چمن مصنوعی هایی با ارتفاع بلندتر دارند که البته این افراد باید دقت کنند که شستشو و تمیز کردن چمن مصنوعی های با ارتفاع الیاف بیشتر  کمی سخت است.

بیشتر افراد تمایل دارند که برای استفاده های مسکونی از چمن مصنوعی با ارتفاع بلندتر استفاده کنند. دانستن این نکته الزامی است که ارتفاع چمن مصنوعی با قیمت آن رابطه مستقیم دارد و هرچه ارتفاع الیاف چمن مصنوعی بلندتر باشد، از قیمت گران تری نیز برخوردار است.

تراکم چمن مصنوعی

طول عمر چمن مصنوعی و شستشوی آن ها برای برخی از افراد حائز اهمیت است و توصیه ما به این گروه، خرید چمن مصنوعی با تراکم بیشتر است. هر چه تراکم چمن مصنوعی بالاتر باشد طول عمر چمن افزایش پیدا کرده و کمتر در آن آشغال گیر می کند.

به طور کلی می توان نتیجه گیری کرد که در صورت افزایش ارتفاع چمن مصنوعی و تراکم، شستشو سخت تر شده و قیمت نیز گران تر می شود که البته از نرمی و لطافت بیشتری برخوردار است.

اگر تمایل به خرید چمن مصنوعی دارای ارتفاع کم و تراکم بالا هستید، باید بدانید که مقاومت این مدل های بالا بوده و به راحتی تمیز می شوند و از معایب آن می توان از زبری بالا و ظاهری مصنوعی و دور از چمن طبیعی نام برد.

مدل های دارای ارتفاع الیاف کوتاه تر و تراکم کمتر از مقاومت کمتری برخوردار هستند اما قیمت مناسب تری داشته و راحت تر تمیز می شوند.

الیاف چمن مصنوعی

راهنمای خرید چمن مصنوعی

الیاف چمن مصنوعی به طور کلی از دو نوع فیبریلیت و مونوفیلامنت تشکیل شده است که هر کدام از آن ها ویژگی هایی دارند و باید در مورد هر کدام اطلاعات لازم را کسب کرد و اشاره به آن ها در مطلب راهنمای خرید چمن مصنوعی خالی از لطف نیست.

ویژگی های چمن مصنوعی دارای الیاف فیبریلیت

  • نرمی و لطافت بیشتر
  • طول عمر بالا
  • مناسب برای مدارس، زمین های ورزشی و زمین فوتبال

ویژگی های چمن مصنوعی دارای الیاف مونوفیلامنت 

  • تنوع بالا
  • جدیدترین نسل الیاف
رنگ چمن مصنوعی

رنگ چمن مصنوعی

همان طور که می دانیم چمن مصنوعی می تواند به یکی از عناصر زیبایی محیط تبدیل شود پس توجه به رنگ چمن مصنوعی و تناسب آن با فضا اهمیت دارد.در هنگام خرید باید دیگر اجزای محیط به ویژه در بالکن و روف گاردن را در نظر داشته باشید.

رنگ چمن مصنوعی برخلاف باور عموم تک رنگ نیست و تنوع بالایی دارد که در واقع این مورد به یکی از مزایا آن نیز تبدیل شده است. مشتریان می توانند بنا به سلیقه خود یکی از رنگ های سبز زیتونی، سبز تیره و یا سبز روشن را انتخاب کنند.

یکی از معایب چمن مصنوعی با تراکم بالا، زبری آن ها است که در مدل های  با تراکم بالای ۲۵۰۰۰ وجود دارد.

لطافت چمن مصنوعی

چمن مصنوعی نرم به دلیل نزدیک بودن به چمن طبیعی از محبوبیت بیشتری برخوردار است که البته چمن مصنوعی های وی و یا دبلیو شکل به دلیل افزایش مقاومت زبرتر هستند.

بیشتر بدانید:

دکوراسیون تراس و راههایی برای ایجاد یک فضای دلنشین!
زیرسازی و کاشت چمن مصنوعی

زیرسازی و کاشت چمن مصنوعی به اندازه ارتفاع، جنس و الیاف آن اهمیت دارد و باید توسط متخصص این کار انجام شود البته سطوح سخت مانند سیمان، سنگ و … نیازی به زیر سازی ندارد مگر این که به شیب بندی مناسب برای نصب نیاز باشد.

برای نصب و کاشت چمن مصنوعی در ابتدا باید رول های چمن مصنوعی را باز کرده و سپس الگوی برش خود را مشخص کنید. در مرحله بعد باید نوار مشکی رنگ دور چمن را جدا کرده وبا توجه به الگو، تکه‌های اضافی را جدا کرده و چمن را به حالت الگوی محل نصب درآورید.

کاشت چمن مصنوعی

برای نصب چمن مصنوعی باید به آرامی تا نیمه آن را پشت و رو کرده و با کمک یک قلم مو و چسب چمن مصنوعی لایه زیرین مشکی رنگ و زمین را آغشته به چسب کنید.

در نهایت پس از کمی خشک شدن چسب چمن مصنوعی قواره را به حالت اول پهن کرده و با واردکردن فشار لبه‌های برش خورده چمن را با لبه‌های کار تنظیم کنید. پیش از خرید چسب چمن مصنوعی باید دقت کنید که در دو نوع دو و تک جزئی در بازار موجود است.

خرید چسب چمن مصنوعی تک جزئی برای تراس و بالکن توصیه می شود و برای فضاهایی مانند زمین های ورزشی که باید کاملا چسبیده باشد، می توان از نوع دو جزئی بهره برد.

قیمت چمن مصنوعی

قیمت چمن مصنوعی

چمن مصنوعی به طور کلی شامل دو بخش تزئینی و ورزشی می شود که مطمئنا قیمت چمن مصنوعی با توجه به نوع کاربری تغییر می کند.با خواندن مطلب بالا هنگام خرید چمن مصنوعی دچار سردرگمی نخواهید شد و با آگاهی کامل می توانید چمن مصنوعی مورد نظر خود را انتخاب کنید.

مشتریان می توانند برای اطلاع از قیمت چمن مصنوعی به مرکز فروش چمن مصنوعی و یا فروشگاه های اینترنتی مراجعه کنند. تنها نکته ای که ذکر آن ضروری بوده، اجتناب از خریدن چمن مصنوعی بدون گارانتی و خدمات پس از فروش است. بسیاری از مخاطبان در خصوص قیمت چمن مصنوعی ارزان سوالاتی مطرح کردند که در پاسخ به آن ها باید گفت که هر ارزانی بی دلیل نیست در نتیجه از خرید محصول بی کیفیت و ارزان خودداری کنید.

داشتن اطلاعات کافی و انتخاب چمن مصنوعی متناسب با محیط شما می تواند در هزینه ها صرفه جویی کند که در این صورت می توان در مورد قیمت چمن مصنوعی ارزان تصمیم گیری و چمن مصنوعی با قیمت مناسب خریداری کرد. به طور مثال، برای خرید چمن مصنوعی تراس نیازی به پرداخت هزینه های گزاف برای تهیه چمن مصنوعی دو بافت نیست و می توان نوع تک بافت آن را خریداری کرد.

راهنمای خرید چمن مصنوعی برای تراس

امروزه استفاده از جنبه دکوراتیو چمن مصنوعی بیشتر مورد توجه قرار می گیرد و به همین دلیل سوالات زیادی در مورد قیمت چمن مصنوعی برای بالکن و یا ویژگی های چمن مناسب بالکن و یا تراس پرسیده می شود. مهمترین قابلیت های یک چمن مصنوعی خوب برای بالکن شامل ظاهری طبیعی، برخورداری از ارتفاع الیاف ۱۰ تا ۲۵ میلیمتر، تک بافت بودن و شستشوی راحت می شود.

قیمت چمن مصنوعی بالکن با توجه به تراکم و ارتفاع آن تغییر می کند و قیمت ‌هایی که توسط فروشندگان ارائه می‌شود برای هر متر مربع است که از رنج قیمتی حدود 90 هزار تومان شروع می شود. برخی از افراد به منظور کاهش هزینه به دنبال خرید چمن مصنوعی دست دوم هستند.

اما باید این موضوع را در نظر داشته باشند که چمن ‌مصنوعی دست ‌دوم عمر مفید خود را کرده است و دوام بالایی نخواهد داشت.

انتهای پیام/

 

نظر شما چیست؟